با ارزان ترین کشورها برای مسافرت آشنا شوید

13 اردیبهشت ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

با ارزان ترین کشورها برای مسافرت آشنا شوید

همواره مسئله هزینه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها برای سفر است؛ به طوری که در بسیاری از مواقع مقصد را با توجه به بودجه انتخاب می‌کنیم. سفرهای داخلی عموماً هزینه زیادی نخواهند داشت؛ اگر چه این روزها سفر به شهرهای توریستی مانند جزیره کیش از نظر هزینه کم از سفرهای خارجی ندارند! با این حال اگر قصد سفر به یک کشور خارجی را داشته باشید، احتمالاً توجه به هزینه‌ها برایتان حائز اهمیت است. جالب است بدانید که برخی از کشورهای خارجی به دلیل هزینه کم هتل‌ها، حمل و نقل و اقلام ضروری زندگی می‌توانند انتخاب مناسبی برای تجربه یک سفر هیجان‌انگیز با بودجه محدود باشند. در این مقاله به ارزان ترین کشورها برای مسافرت پرداخته‌ایم و چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.




معرفی ارزان ترین کشورها برای مسافرت

سفر به کشورهای همسایه

زمانی که به سفرهای ارزان قیمت فکر می‌کنید، پیش از هرچیز سفر به کشورهای همسایه به ذهنتان می‌رسد. در واقع، کشورهای نزدیک به ایران به دلیل قیمت کمتر بلیط پرواز، می‌توانند هزینه کمتری برایتان داشته باشند. ترکیه یکی از کشورهایی است که در همسایگی ایران واقع شده و به عنوان یک کشور اوراسیایی توریستی شناخته می‌شود. چندین و چند شهر مهم در کشور ترکیه وجود دارند که به عنوان قطب گردشگری این کشور شناخته شده و سالیانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کنند.برای دیدن تورهای استانبول ، آنتالیا ، وان چند مورد از شهرهای توریستی ترکیه هستند.

از طرف دیگر، کشوری چون ارمنستان به عنوان همسایه شمالی ایران نیز جاذبه‌های دیدنی متعددی دارد که می‌تواند روزها شما را به خود مشغول کند. همچنین شهر باکو در آذربایجان برای داشتن سفری ارزان قیمت بسیار مناسب است. نکته مهم درباره سفر به ایروان در ارمنستان و باکو در آذربایجان این است که امکان سفر زمینی به آن‌ها وجود دارد و به همین دلیل می‌توان تا حدود زیادی از هزینه‌های سفر کم کرد.

اگر کمی بودجه را بیشتر کنید، علاوه بر کشورهای همسایه می‌توانید کشورهای شرق آسیا را نیز در فهرست مقاصد خود قرار دهید. کشورهایی چون مالزی، سنگاپور، تایلند و هند برای داشتن سفری دلپذیر انتخاب مناسبی هستند. اغلب شهرهای واقع در شرق آسیا از آب و هوا و طبیعت بکری بهره‌مند بوده و به بهترین نحو برای استفاده گردشگران طراحی شده‌اند. هر یک از این کشورها جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارند که برای گردشگرانی از سرتاسر دنیا جذاب خواهند بود.


ارزان‌ترین کشورهای  اروپایی

شاید به این فکر کنید که داشتن یک سفر اروپایی ارزان تقریباً غیر ممکن است؛ اما باید بدانید که برخی از شهرهای به خصوص در اروپا هزینه کمی را برای سفر نیاز دارند. در این شهرها رایگان بودن جاذبه‌های دیدنی یکی از مهم‌ترین عواملی است که هزینه سفر را کاهش می‌دهد. در ادامه چند شهر توریستی که می‌توان با هزینه‌ای معقول به آن‌ها سفر کرد را به اختصار شرح داده‌ایم.

معرفی پراگ

پراگ، جمهوری چک

نخستین کشوری که برای داشتن سفری ارزان به اروپا به شما معرفی می‌شود، جمهوری چک است. شهر پراگ در این کشور به عقیده عده زیادی از افراد، زیباترین شهر دنیاست! شاید برایتان جالب باشد که نام زیباترین شهر دنیا را در لیست ارزان ترین کشورها برای مسافرت ببینید؛ اما واقعیت این است که فعالیت‌های ارزان قیمت و حتی رایگان متعددی برای گردشگران در پراگ تدارک دیده شده که اوقاتی دلچسب را برایشان فراهم می‌کند. ان شهر که به «شهر صد مناره» معروف است، به عنوان پنجمین مقصد پرطرفدار در اروپا شناخته می‌شود و اماکن معروف این شهر، بدون نیاز به پرداخت هزینه در دسترس شما هستند. اگر به شهر پراگ در جمهوری چک سفر کردید، تماشای این شهر در شب‌های رویایی را فراموش نکنید.

معرفی کراکوف

کراکوف، لهستان

اگر به دنبال یک شهر تاریخی جذاب برای گذراندن تعطیلات خود هستید که اتفاقاً جزو ارزان ترین کشورها برای مسافرت نیز باشد، شهر کراکوف در کشور لهستان یکی از بهترین مقاصد برای شماست. این شهر به ساختمان‌ها و بناهای تاریخی چشم‌نواز خود مشهور است و همه ساله افراد زیادی را از کشورها مختلف به سمت خود فرا می‌خواند. در اطراف اماکن دیدنی کراکوف مسافران متعددی را می‌بینید که با یک کوله پشتی به سفر کردن پرداخته و ارزان ترین شهرهای اروپا را نیز در لیست مقاصد خود قرار داده‌اند. قلعه واول در کراکوف که به قرن 11 میلادی مربوط است، به عنوان یکی از زیباترین جاذبه‌های لهستان شناخته می‌شود که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهید.

دوبروونیک، کروواسی

شهر دوبروونیک در کشور کروواسی را احتمالاً در چندین و چند فیلم و سریال دیده‌اید که مشهورترین آن‌ها «بازی تاج و تخت» است. عجیب است که چنین شهر معروفی در لیست ارزان ترین شهرهای دنیا قرار گرفته باشد؛ اما علی رغم افزایش قیمتی که در سال‌های اخیر به دلیل شهرت روز افزون آن ایجاد شده، همچنان به عنوان یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپا برای مسافرت به حساب می‌آید. ساختمان‌های خیره‌کننده با معماری جذاب و تاریخی و همچنین سواحل این شهر می‌توانند گردشی بی‎‌نظیر را برایتان به ارمغان بیاورند. 

معرفی دوبروونیک، کروواسی

لیسبون، پرتغال

ممکن است این طور فکر کنید که سفرهای ارزان به اروپا تنها به بخش شرقی این قاره محدود می‌شود؛ اما باید بدانید که شهر لیسبون در کشور پرتغال که در قیمت غربی این قاره و در نزدیکی کشورهایی چون ایتالیا، فرانسه، اسپانیا و ... واقع شده نیز یکی از شهرهای ارزان قیمت اروپا برای مسافرت به حساب می‌آید. هزینه اقامت در شهر لیسبون به سبب هتل‌ها و اقامتگاه‌های ارزان بسیار کمتر از کشوری چون فرانسه است و بسیاری از فعالیت‌ها را نیز می‌توان به صورت رایگان انجام داد. جالب است بدانید که یکشنبه‌های اول هر ماه، بسیاری از جاذبه‌های دیدنی برای عموم به صورت رایگان خواهند بود. به این ترتیب می‌توانید در این روز خاص، از مناطق گردشگری متعددی دیدن کنید.

معرفی لیسبون، پرتغال

کلام آخر

با وجود آن که تصور می‌شود سفرهای اروپایی عمدتاً سفرهای گران قیمتی هستند، اما در میان آن‌ها می‌توان شهرهایی را پیدا کرد که با هزینه‌ای کمتر، امکانات بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهند. در این مقاله به معرفی چند مورد از ارزان ترین کشورها برای مسافرت اشاره کردیم. اگر علاقه مند به  دیدن تورهای ارزان مسافرتی هستید به سایت تایسیز پرواز پارسیان مراجعه نمائید. امیدواریم از این مطلب استفاده لازم را برده باشید و خاطره سفری هیجان‌انگیز به یکی از شهرهای ارزان قیمت اروپا تا همیشه در ذهنتان ماندگار شود.


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای با ارزان ترین کشورها برای مسافرت آشنا شوید

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm