هر آن چه که باید درباره سفر ی ارزان به باکو بدانید

11 اردیبهشت ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

هر آن چه که باید درباره سفر ی ارزان به باکو بدانید

سفر به کشورهای همسایه ایران همواره پرطرفدارترین سفرهایی هستند که در طول سال می‌بینیم. فاصله کم این کشورها با مرزهای ایران سبب شده تا هزینه مسافرت تا حدود زیادی کاهش پیدا کند و تفاوت کمتر میان واحد پول کشور ما با کشورهای همسایه نیز علت دیگری است که هزینه سفر را کاهش می‌دهد. با وجود آن که سفر به ترکیه مورد علاقه بسیاری از ایرانیان است، اما کشور ترک زبان دیگری که در شمال کشور ایران واقع شده نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای سپری کردن تعطیلات باشد. آذربایجان، پر از جاذبه‌های دیدنی گوناگونی است که می‌توانند تا هفته‌ها شما را به خود مشغول کنند. باکو به عنوان پایتخت این کشور بهترین مقصدی است که می‌توانید برای یک مسافرت کم‌هزینه و به یادماندنی انتخاب کنید. اگر ساکت شهرهای شمالی ایران باشید، عملاً فاصله‌ای میان شما و شهر زیبای باکو نیست. با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این سفر هیجان‌انگیز دریافت کنید.


معرفی باکو

موقعیت جغرافیایی باکو و فاصله این شهر با مرز ایران

کشور آذربایجان در شمال شرقی کشور ایران قرار گرفته و سفر به پایتخت این کشور یعنی باکو، یکی از نزدیک‌ترین سفرهایی است که می‌توانید داشته باشید. نزدیک‌ترین شهر ایران به باکو، آستارا در استان گیلان است. از این شهر تا باکو چیزی نزدیک به 400 کیلومتر فاصله است که به طور میانگین می‌توان آن را در چهار ساعت طی کرد. با این حال اگر بخواهید با پرواز به شهر باکو برسید، پرواز تهران-باکو از فرودگاه امام خمینی تقریباً 50 دقیقه طول می‌کشد. لازم به ذکر است که شهر باکو با کشور ما تنها 20 دقیقه اختلاف ساعت دارد.

جاذبه‌های دیدنی باکو

شهر باکو یکی از جذاب‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهرهایی است که با صرف هزینه‌ای کم می‌توانید از آن دیدن کنید. نکته مهمی که این شهر را به یک انتخاب مناسب برای سفر تبدیل می‌کند، بهره‌مندی از ابعاد مختلف تاریخی و فرهنگی به صورت همزمان است. در شهر باکو می‌توانید تلفیقی از مدرنیته و تاریخ را به طور همزمان مشاهده کرده و جاذبه‌های مرتبط با آن‌ها را به طور همزمان مشاهده کنید. برای مثال شهر باکو آثار متعدد از فرهنگ و تمدنی را به نمایش می‌گذارد که بخش عظیمی از آن با ایران پیوند خورده است. موزه‌های مختلفی در سطح شهر باکو وجود دارند که شما را به سفری هیجان‌انگیز در دل تاریخ می‌برند و از طرف دیگر، مناظر طبیعی این شهر خاطرات خوش آب‌وهوایی دلچسب را به شما هدیه می‌کنند. در عین حال نیز می‌توانید از جاذبه‌های مدن و مجتمع‌های تفریحی و رفاهی نهایت استفاده را ببرید. چند مورد از دیدنی‌های باکو را در ادامه نام برده‌ایم:

موزه تاریخی تقی‌اف

قلعه دختر

کاخ اسماعیلیه

کاخشروان شاهان

ایچری شهر

کاخ خوشبختی

حمام تازه بی

چرخ و فلک باکو

موه ادبیات نظامی گنجوی

مرکز هنرهای معاصر یارات

مرکز حیدر علی‌اف

گل‌فشان باکو

آتشگاه باکو

موزه فرش آذربایجان

افزون بر موارد گفته شده جاذبه‌های دیدنی متعدد دیگری نیز در شهر باکو وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. هر یک از این جاذبه‌های دیدنی جذابیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند که شما را به خود جلب می‌کنند.

معرفی باکو

بهترین اقامتگاه در شهر باکو

شهر باکو پر از اقامتگاه‌های مختلفی است که می‌توانید با هر بودجه‌ای، اتاقی را اجاره کنید. از هتل‌های مجلل گرفته تا مهمانسراها، همگی برای استقبال از مهمانان آماده‌اند. اگر می‌خواهید اقامتی مقرون‌به‌صرفه در شهر باکو داشته باشید، استفاده از مهمانسراها بسیار مناسب خواهد بود؛ اما اگر از نظر تخصیص بودجه محدودیتی ندارید، هتل‌های باشکوهی نیز در این شهر وجود دارند. مهمانسراها ظاهری شبیه به خوابگاه دارند و برای اقامت شبانه مناسب‌اند. البته اگر به همراه خانواده سفر می‌کنید، شاید با چنین اقامتی موافق نباشید! به هر صورت، در ادامه چند مهمانسرای ارزان قیمت و باکیفیت برای یک سفر اقتصادی به شما معرفی می‌شوند.


      مهمانسرای آمستردام:

این مهمانسرا تنها ۳۰۰ متر از مرکز شهر باکو فاصله دارد و تمام امکانات لازم برای یک اقامت مطلوب را تأمین می‌کند. تخت‌های اتاق‌های عمومی در این مهمانسرا بسیار ارزان هستند و به راحتی می‌توانید در آن جا اقامت داشته باشید. رنگ‌آمیزی شاد این مهمانسرا انرژی بی‌نظیری را به شما القا می‌کند. در مهمانسرای آمستردام می‌توانید از  اینترنت رایگان، سیستم تهویه مطلوب، تلویزیون و استفاده کنید. اتاق‌های خانوادگی نیز در این مهمانسرا وجود دارند.


      مهمانسرای بایگان:

از دیگر مهمانسراهای نزدیک به مرکز شهر باکو که دسترسی خوبی را به نقاط مهم شهر برایتان فراهم می‌کند می‌توان مهمانسرای بایگان را نام برد. این مهمانسرا نیز اتاق‌های خانوادگی برای استقرار خانواده‌ها دارد و تمام امکانات مورد نیاز برای زندگی نرمال را در آن می‌یابید. می‌توانید از صبحانه این مجموعه لذت ببرید و هزینه زیادی نیز برای این اقامت هیجان‌انگیز نپردازید.


      مهمانسرای هایلند:

مهمانسرای هایلند نیز یکی دیگر از چندین انتخاب پیش روی شماست که می‌توانید برای اقامت انتخاب کنید. این مهمانسرا در نزدیکی برج‌های آتش و پارک Philharmony قرار گرفته است و به سایر نقاط شهر نیز دسترسی خوبی دارد. موزه فرش آذربایجان نیز یکی دیگر  از جاذبه‌های نزدیک به این مهمانسرا است.


تفریحاتی که می‌توانید در شهر باکو داشته باشید

شهر باکو تفریحات متنوع و متعددی را در دسترس گردشگران قرار داده که هر یک از آن‌ها می‌توانند هیجان زیادی را به شما القا کنند. علاوه بر بازدید از مکان‌های دیدنی، می‌توانید از کوهستان شاهداغ و تفریحات زمستانی نظیر اسکی لذت ببرید. از طرف دیگر، پارک آبی «دالگا» انتخاب خوبی برای داشتن یک تفریح تابستانی دل‌انگیز، زیر نور خورشید است. چرخ و فلک باکو از دیگر تفریحات آن است که نمایی از این شهر را در ارتفاع ۶۰ متری به شما نشان می‌دهد. هر دور این چرخ و فلک نیز ۳۰-۴۰ دقیقه طول می‌کشد. کارتینگ و پینت بال نیز از دیگر تفریحات شهر باکو به حساب می‌آیند.


معرفی باکو

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم به طور خلاصه شما را با چند و چون سفر به باکو به عنوان یکی از نزدیک‌ترین شهرهای توریستی به ایران آشنا کنیم. پیش از سفر به باکو بهتر است اطلاعات خود را در این زمینه تکمیل کرده و سپس با خرید بلیط باکو و یا رزرو تور باکو، به این شهر سفر کنید. امیدواریم سفری دلچسب و به‌یادماندنی به باکو را تجربه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای هر آن چه که باید درباره سفر ی ارزان به باکو بدانید

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm