تفریحات هیجان انگیز استانبول

13 اردیبهشت ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

تفریحات هیجان انگیز استانبول

استانبول به عنوان یکی از شهرهای توریستی ترکیه هر ساله میزبان سیل عظیمی از جمعیت است که برای تفریح و گذراندن اوقاتی خوش به این شهر سفر می‌کنند . طبیعی است شهری كه در دو‌ قاره گسترده شده و با دو دریای مرمره و سیاه مجاورت دارد، جاذبه‌های متعددی برای جذب گردشگر داشته باشد. همچنین سیاست‌های دولت ترکیه مبنی بر تبدیل این شهر به یک قطب توریستی بسیار موفقیت‌آمیز بوده و حالا استانبول همواره یکی از گزینه‌های ساکنین کشورهای مجاور برای مسافرت است. اگر برنامه‌ای برای سفر به استانبول دارید، بهتر است پیش از آغاز سفر مقاصد خود در این شهر را مشخص کنید. در این مقاله به تفریحات هیجان انگیز استانبول خواهیم پرداخت تا کار شما در سفر، کمی راحت‌تر باشد. در بلاگ تایسیز پرواز، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفریحات هیجان انگیز استانبول

جاذبه های دیدنی تاریخی استانبول کدام‌اند؟

یکی از تفریحاتی که می‌توانید در استانبول داشته باشید، بازدید از اماکن گردشگری تاریخی این شهر است. با توجه به اهمیت شهر استانبول یا همان قسطنطنیه سابق در طول تاریخ، امروزه این شهر نمادی از امپراطوری روم و تاریخ اروپاست که می‌تواند برای بسیاری از علاقمندان به تاریخ جذاب باشد. اگر می‌خواهید گشتی در تاریخ این کشور بزنید، می‌توانید از مکان‌های دیدنی که در ادامه بیان می‌شوند، دیدن کنید:

      برج گالاتا

      کاخ توپکاپی

      آب انبار باسیلیکا

      میدان هیپودروم

      کلیسای چورا

      کاخ دلما باغچه

      قلعه یدیکوله استانبول

      کاخ بیلربیی

      حمام خرم سلطان

      مسجد ایاصوفیه

      مسجد سلطان احمد

      مسجد سلیمانیه

      مسجد رستم پاشا

موارد گفته شده چند مورد از مکان‌های دیدنی تاریخی استانبول هستند که می‌توانید در سفر به این شهر از آن‌ها دیدن کنید. افزون بر این موارد، اماکن تاریخی متعدد دیگری نیز وجود دارند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست. با این حال در این مقاله قصد داریم بیشتر به تفریحات شعر استانبول بپردازیم.


بهترین تفریحات در استانبول

با توجه به این که ترکیه یک شهر ساحلی است که با دو دریای مرمره و سیاه مجاورت دارد، طبیعتاً تفریحات آبی هیجان‌انگیزی در این شهر وجود دارند. علاوه بر این مجتمع‌های تجاری رفاهی گوناگونی برای رفاه حال گردشگران احداث شده‌اند که بازدید از آن‌ها و بهره‌مندی از امکاناتشان می‌تواند سرگرم‌کننده باشد. در ادامه بهترین تفریحات استانبول که بیشتر در حوزه سرگرمی هستند را نام برده‌ایم.

پارک آکوا مارین استانبول

پارک آبی آکوامارین استانبول یکی از جاذبه‌های این شهر است که تفریحی هیجان‌انگیز را برایتان به ارمغان می‌آورد. این مجموعه وسیع در منطقه اروپایی بویوک چکمچه قرار گرفته و با گنجایش ۳۰۰۰ نفر، یکی از بهترین پارک‌های آبی رو باز در استانبول به شمار می‌رود. آکوامارین با داشتن سرسره‌های مختلف و تفریحات آبی متعدد، تکمیل‌کننده سفر هیجان‌انگیز شما به استانبول خواهد بود. البته باید بدانید که با توجه به رو باز بودن این مجموعه، فعالیت آن به ماه‌های اردیبهشت تا شهریور محدود می‌شود و خارج از این بازه به دلیل سرمای هوا بهتر است مقصد دیگری را انتخاب کنید. از جمله آپشن‌های آکوا مارین می‌توان موارد زیر را نام برد:

      سرسره ۶۰ متری کامیکازی

      سرسره ۹۰ متری پایتون

      سرسره ۱۰۰ متری کبرا

      سرسره ۱۰۰ متری بلچول

      سقوط آزاد

      رفتینگ ۹۰ متری

      سیاه چاله آبی

      سرسره‌های پیچشی و …

تفریحات هیجان انگیز استانبول

شهربازی فان لب اگلنس دانیاسی

شهربازی فان لب یک شهربازی سرپوشیده زنجیره‌ای در استانبول است که طرفداران زیادی داشته و همواره مرکزی شلوغ برای تفریح به حساب می‌آید. در فصول سرد سال که استفاده از تفریحاتی چون پارک آبی استانبول مقدور نیست، تفریحاتی چون شهربازی‌های سرپوشیده انتخابی معقول به حساب می‌آیند. شهربازی فان لب در چند مرکز خرید مهم در استانبول شعبه دارد که می‌توانید با توجه به محل استقرار خود، نزدیک‌ترین آن‌ها را انتخاب کنید. شعبه جواهیر مال فان لب در چهار طبقه طراحی شده و یکی از پرطرفدارترین شهربازی‌های اروپا به حساب می‌آید. باید بدانید که تمام شعب فان لب از استانداردهای اروپا پیروی کرده و یکی از بهترین تفریحات استانبول به حساب می‌آیند.

تفریحات هیجان انگیز استانبول

توزک استانبول

مجموعه تفریحی توزک یکی از هیجان انگیزترین تفریحات استانبول است که می‌توانید به صورت دسته‌جمعی با دوستانتان از آن لذت ببرید. مجموعه توزک شامل اتاق‌های متعددی است که هر یک از آن‌ها معماهای گوناگونی را در دل خود دارند. شما پس از وارد شدن به این اتاق‌ها باید تلاش کنید با حل معماها، درهای بسته را به روی خود و دوستانتان بگشایید. توزک می‌تواند تجربه‌ای بسیار هیجان‌انگیز را در استانبول برایتان رقم بزند.


 شهربازی ویا سی تما

اگر دوست دارید در جریان سفرتان به استانبول از اولین و تنها جزیره پنج منظوره تفریح و سرگرمی در جهان دیدن کنید، ویا سی تما مناسب شماست. این مجموعه تفریحی با ارائه تفریحات گوناگون و متنوع می‌تواند برای هر گردشگری خاطره‌انگیز باشد. پنج سالن سینما با امکانات صوتی و تصویری فوق‌العاده، سالن بولینگ مدرن با ۱۰ لاین بازی، آکواریوم غول‌آسا و هیجان‌انگیز در کنار سالن بازی فوق‌العاده، مجموعه ویا سی تما را به یک تفریح همه چیز تمام تبدیل کرده‌اند. اگر به استانبول سفر می‌کنید، به هیچ عنوان این تفریح هیجان‌انگیز را از دست ندهید.


 خانه خون آشام استانبول

طرفدار تفریحات هیجان انگیز استانبول هستید؟ از تجربه‌های ترسناک که آدرنالین خونتان را بالا می‌برند لذت می‌برید؟ خانه خون آشام استانبول انتخابی بی‌نظیر برای شماست. این مجموعه شامل اتاق‌هایی با تم خون آشام است که ماجراجویی هیجان‌انگیزی را برایتان به ارمغان می‌آورد. این بازی را می‌توان ترکیبی از تونل وحشت و اتاق فرار دانست. در واقع همه چیز در خانه خون آشام استانبول بسیار شبیه به واقعیت است و هیجان حاصل از آن تپش قلب شما را بالا خواهد برد. توجه داشته باشید که شرکت در این تفریح هیجان‌انگیز برای افرادی با مشکلاتی چون صرع، مشکلات قلبی، تنفسی و … ممنوع است.


تفریحات هیجان انگیز استانبول

کلام آخر

در این مقاله به معرفی چند مورد از هیجان انگیزترین تفریحات استانبول پرداخته و شما را با بهترین تفریحات برای لذت بردن از سفر به استانبول آشنا کردیم. توجه داشته باشید که برای استفاده از این تفریحات بهتر است از قبل اطلاعات لازم را کسب کرده و بلیط‌ ها را رزرو کنید برای انجام این کار میتوانید به لینک توراستانبول در سایت تایسیز پرواز پارسیان مراجعه نمائید.همچنین برای تفریحات گروهی باید با دوستان و یا خانواده شرکت کنید. برای اقامت در شهر استانبول میتوانید از طریق لینک هتل های استانبول  در سایت ما درباره ی بهترین هتل های این شهر دیدنی اطلاعات جامع را کسب کنید. امیدواریم از سفر به استانبول و بازدید از این مکان‌های تفریحی، لذت بیشتری ببرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای تفریحات هیجان انگیز استانبول

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm