شهرهای دیدنی شرق آسیا

21 فروردین ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

در مفهوم تاریخی، اصطلاح "آسیای شرقی" معمولاً به منطقه‌ای از چین بزرگ، ژاپن و کره اشاره دارد که هم از نظر جغرافیایی و هم از نظر قومی فرهنگی قرابت دارند. سه کشور و تمدن اصلی زمانی در زبان نوشتاری، فرهنگ، و همچنین اصول فلسفی کنفوسیوسی و نظام ارزش اجتماعی کنفوسیوسی را که توسط امپراتوری چین تأسیس شد، مشترک بودند. در مفهوم مدرن و براساس تقسیم بندی جغرافیایی، سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، ماکائو، ژاپن، کره شمالی، کره جنوبی، تایوان و گاهی مغولستان را به عنوان کشورهای آسیای شرقی، تعریف می کنند.

فرهنگ خاص شرق آسیا، آیین ها و آداب و رسومشان در کنار تمدن قدیمی این منطقه همیشه مورد توجه بوده و گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است. شهرهای زیبای شرق آسیا با جاذبه‌های مختلف مدرن و سنتی یکی از مقاصد محبوب علاقمندان به سفر است. در این مقاله برخی از شهرهای معروف سه کشور آسیای شرقی فرهنگی و جاذبه‌های توریستی آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

معرفی شهر سئول

سئول کره جنوبی

در ده سال گذشته صنعت گردشگری کره جنوبی با سرعت بالایی رشد کرده است. بسیاری از گردشگران کره جنوبی را با هدف استفاده از امکانات پزشکی و جراحی زیبایی، آشپزی و تاریخ و فرهنگ به‌خصوص در زمینه‌ی موسیقی و فیلم انتخاب می‌کنند. در میان ایرانیان نیز سفر به کره و شهر سئول بسیار محبوب شده است. سئول شهری پر جنب و جوش و هیجان انگیز است، شهری که به طرز ماهرانه‌ای تاریخ باستان را با طراحی و فناوری فوق مدرن ترکیب می کند. این شهر مملو از طیف وسیعی از جاذبه‌های گردشگری از همه نوع است، از ماجراجویی در فضای باز مانند کاوش در کوه نمسان و پارک اطراف آن گرفته تا سرگرمی در داخل ساختمان مانند بازدید از یکی از موزه‌های متعدد سئول.

سئول همچنین شهر کاخ‌ها است، با پنج مجموعه کاخ بزرگ که در سرتاسر شهر واقع شده‌اند. کاخ گایونگ بوک گونگ، میدان گوانگ گو، برج نامسان، دهکده سنتی بوکچون هانوک، معبد بونگئونسا، بازار نامدائمون، بازار لوازم بهداشتی و آرایشی میونگ دانگ از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری سئول هستند.

معرفی شهر هنگ کنک

هنگ کنگ چین

هنگ کنگ در سراسر جهان به عنوان شهری پر زرق و برق و بهترین انتخاب برای خریدهای لوکس شناخته می شود. اما این دولت‌شهر غرق در فرهنگ و تاریخ است و چیزهای بیشتری برای ارائه به جز دیم سامِ پرآب و یک خط افق چشمگیر دارد. انرژی زیادی در هنگ کنگ وجود دارد که توصیف آن سخت است. در هر گوشه چیزی جدید و منحصر به فرد وجود دارد، خواه معبدی باستانی، فروشگاهی که آخرین ابزار الکترونیکی را می فروشد، یا مردی که پرنده خود را در قفس برای قدم زدن می برد. هنگ کنگ سمت دیگری نیز دارد، جایی که کوه های پوشیده از جنگل، مسیرهای پیاده روی، سواحل زیبا، جزایر و دهکده‌های ماهیگیری سنتی را خواهید دید. گذشته و حال در این شهر غنی از سنت‌های قدیمی و پر از فناوری و اختراع، ترکیب شده‌اند. مکان‌های دیدنی هنگ کنگ بودای بزرگ (مجسمه تیان تان بودا) و تله‌کابین گونگ پینگ، معبد وونگ تای سین، صومعه‌ی ده هزار بودا، بازار شبانه خیابان معبد، رستوران‌های شبانه‌ی خیابان لان کوآی فونگ، برج ویکتوریا پیک و جزیره‌ی لانتائو هستند.

معرفی شهر شانگهای

شانگهای چین

شانگهای، بزرگترین شهر چین، فرصت های دیدنی و جذاب بسیاری را برای مسافران فراهم می‌کند. شهر مدرن و تا حدودی عجیب شانگهای با تمام جاذبه‌های گردشگری خود میزبان گردشگرانی است که به تکنولوژی و معماری مدرن علاقه‌مند هستند. علیرغم داشتن بیش از ۲۴ میلیون جمعیت، این شهر همیشه شلوغ، تعدادی از مناطق و مکان‌های تاریخی ساکت‌تر را در کنار مکان‌های توریستی جدیدترش ارائه می‌کند. یکی از شلوغ ترین بنادر کانتینری جهان به لطف موقعیتش در دهانه رودخانه یانگ تسه، فرصت هایی را برای اکتشاف از طریق آب در امتداد سواحل چین و آبراه‌های داخلی آن فراهم می‌کند. سرگردانی در باغ ها و پارک‌های دیدنی ، یا خرید کردن، به خصوص در منطقه عابر پیاده "دنیای جدید" با بوتیک ها و گالری های لوکس، همچنین کاوش در معابد بسیار زیبای قدیمی شهر و بتکده‌های سنتی سرگرم کننده است. شانگهای شهر آسمان‌خراش‌های رنگارنگ و شلوغ‌ترین شهر بندری در جهان به شمار می آید. باغ یویوآن، معبد جید بودا، معبد جید بودا، شهر معبد خدا، شهر آبی ژوجیاجیائو، موزه‌ی شانگهای و موزه‌ی هنر چین، برج تلویزیون شانگهای و اسکله باند از مهم‌ترین دیدنی‌های شانگهای هستند.

معرفی شهر توکیو

توکیو ژاپن

اگرچه در سال‌های اخیر گردشگران به مقاصد گردشگری مشابه یعنی کره جنوبی و چین سفر می‌کنند اما هنوز هم ژاپن بافرهنگ و زیبایی‌های منحصربه‌فرد خود میزبان گردشگران جهان است. کشور شکوفه‌های گیلاس و سرزمین آفتاب با فرهنگ خاص و دیدنی‌های بسیار جزو برترین جاذبه‌های شرق آسیا است. توکیو، پایتخت ژاپن، ترکیبی است از سنت عمیق و غنی و انرژی سریع و مدرن. این شهر پرجمعیت که در شرق هونشو، بزرگترین جزیره‌ی اصلی ژاپن واقع شده است یکی از مدرن ترین شهرهای جهان از نظر زیرساخت و طراحی است. توکیو عنوان گران‌ترین شهر جهان را برای زندگی در اختیار دارد. خوشبختانه، به لطف شبکه‌های ریلی و متروی فوق‌العاده‌اش، یکی از آسان‌ترین جابجایی‌ها را نیز داراست. معبد شراین، معبد سنسوجی، کاخ امپراتوری توکیو، برج توکیو، مجسمه‌ی هاچیکو، پارک ملی شینجوکو گیوئن، پارک و باغ‌وحش اوئنو از مهم‌ترین دیدنی‌های شهر توکیو هستند.

معرفی شهر کیوتو

کیوتو ژاپن

کیوتو سال‌ها به‌عنوان پایتخت ژاپن شناخته می‌شد و امروزه نیز به پایتخت فرهنگی ژاپن معروف است. شاید کیوتو بزرگ‌ترین شهر ژاپن نباشد اما یکی از تاریخی‌ترین شهرهای آن است. این شهر که توسط تپه‌های مرکزی هونشو احاطه شده است، به دلیل حفظ بافت تاریخی‌اش شهرت دارد، زیرا تنها شهر بزرگ ژاپنی بود که از ویرانی‌های جنگ جهانی دوم در امان ماند. کیوتو که به‌عنوان اقامتگاه امپراتور و مرکز فرهنگی اصلی ژاپن برای تقریباً 1100 سال بوده، مکان‌های زیادی  برای بازدید دارد، نمونه های زیادی از معماری چند صد ساله که بیشتر آن‌ها تحت تأثیر آیین بودا است. کیوتو همچنان مرکز مذهبی ژاپن نیز هست، به طوری که 30 معبد به عنوان مراکز فعال فرقه‌های مختلف بودایی به همراه حدود 200 زیارتگاه شینتو در محدوده شهر وجود دارد. از دیدنی‌های معروف این شهر قلعه‌ی نیجو، معبد فوشیمی ایناری تایشا، عمارت طلایی کین کاکو جی، معبد کیومیزو درا، معبد سانجو سانگن دو، کاخ امپراطوری کیوتو، معبد نیشی هونگانجی، محله‌ی گیشاها، ویلای امپراطوری کاتسورا و بسیاری معابد و اماکن دیگر هستند.  

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای شهرهای دیدنی شرق آسیا

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm