تورهای ساحلی ترکیه

27 اردیبهشت ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

شهرهای ساحلی ترکیه بین گردشگران ایرانی بسیار محبوب هستند و از آنجاییکه ایرانیان برای ورود به ترکیه نیازی به ویزا ندارند در سال‌های اخیر بسیاری از گردشگران به قصد شنا و استفاده از ساحل‌های معروف دریای مدیترانه و دریای اژه به این شهرها سفر می‌کنند. البته با امکانات گردشگری فراوان و تبلیغات وسیع ترکیه این شهرها مقصد گردشگری تنها ایرانیان نیستند و گرداشگران زیادی از تمام کشورها برای تفریح و شنا به این سواحل می‌آیند. هتل‌های فراوان با قیمت‌های متنوع امکان استفاده از این سواحل را با هر بودجه‌ای فراهم می‌کند. از هتل‌های لوکس زنجیره‌ای بین‌المللی با ساحل اختصاصی گرفته تا هتل‌های محلی با فضای دلنشین و کوچک باعث می‌شود با هر سلیقه و بودجه‌ای بتوانید مقصد دلخواهتان را در میان این شهرهای ساحلی بیابید. البته شهرهای مانند آنتالیا، کوش‌آداسی، مارماریس و بدروم تنها به سواحل نیلگونشان برای شنا محدود نمی‌شوند و هر کدام جاذبه‌های تاریخی فرهنگی منحصر بفردی دارند که در کنار تفریحات ساحلی می‌تواند لحظات زیبایی را خلق کند.



معرفی آنتالیا

آنتالیا

آنتالیا که به نگین دریای مدیترانه معروف است معروف‌ترین و محبوب‌ترین این شهرها است که در کنار دریای مدیترانه واقع شده است. آنتالیا به سه بخش شرقی (بِلِک)، بخش مرکزی (کُنیالتی) و بخش غربی (کِمِر) تقسیم می‌شود.

ساحل لارا در بِلِک از نوع ساحل شنی با شن‌های طلایی و دریایی زلال است. دریا در این منطقه موج‌هایی آرام و نرم دارد. ساحل لارا از صخره‌های شرق آنتالیا تا آبشار دودِن  امتداد دارد و در طول آن هتل‌ها و رستوران‌های پرشمار و انواع و اقسام امکانات تفریحی وجود دارد. از پلاژهایی با صندلی آفتابگیر تا کلوب‌های ورزش‌های ساحلی و دریایی مثل پاراسل، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی و غیره.

بلک نیز از سواحل شنی آنتالیاست و به دلیل داشتن جنگل‌های کاج، زمین‌های گلف، نزدیکی به آثار تاریخی مثل آسپندوس و پرگه، محبوب گردشگران اروپایی است. انواع امکانات و تفریحات ساحلی در پلاژهای این منطقه نیز به وفور در دسترس هستند.

شهر کِمِر در ۴۰ کیلومتری شهر آنتالیا در منطقه‌ای سرسبز قرار دارد با کوهستانی پوشیده از جنگل و دریایی فوق‌العاده زیبا. با این‌که این منطقه از مرکز آنتالیا دور است اما محبوبیت خاص خود را دارد. ساحل کمر ساحلی سنگریزه‌ای است و دریا در این منطقه تقریبا بدون موج است. زلالی آب به شکلی است که تا منطقه‌ی عمیق، کف دریا کاملا پیداست. ساحل کمر از اتحادیه‌ی اروپا برای ساحل پاک و تمیز خود پرچم آبی دریافت کرده‌ و در فهرست زیباترین سواحل جهان جای گرفته است.

کنار سواحل فیروزه‌ای، این شهر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی زیبا و دیدنی هم دارد. یکی از آن‌ها منطقه‌ی قدیمی شهر (کاله ایچی) با دروازه‌‌های ورودی، خیابان‌ها و کوچه‌هایی سنگفرش و تو در تو است. از دیگر دیدنی‌های تاریخی شهر، حمام رومی که از دوران فرمانروایی روم باستان در این منطقه باقی مانده را می‌توان نام برد. همچنین منطقه‌ی تاریخی فاسلیس جایی که اسکندر کبیر اردوگاه‌های زمستانی‌اش را 334 قبل از میلاد برپا می‌کرد. فاسلیس یک تئاتر، چند معبد، خیابان ستون‌بندی شده و طاق‌های دروازه هادریان را شامل می‌شود. آبشارهای دودِن هم یکی دیگر از زیبایی‌های طبیعت آنتالیا است.


معرفی کوشی اداسی

کوش آداسی

کوش آداسی یک شهر تفریحی ساحلی در سواحل غربی دریای اژه ترکیه است. برای کسانی که سواحل خلوت‌تر و ارزانتر را برای سفر ترجیح می‌دهند کوش آداسی گزینه‌ی مناسبی است. به دلیل نداشتن فرودگاه، حمل و نقل هوایی به این شهر از طریق فرودگاه ازمیر انجام می‌شود و یکی از دلایل خلوتی و ارزانی این شهر همین نداشتن فرودگاه است که سفر با برنامه‌ریزی شخصی به این بندر را سخت می‌کند و بهترین راه برای رسیدن به سواحل زیبای آن با تور است.

کوش آداسی (به معنای جزیره‌ی قوش) جزیره‌ای در نزدیکی ساموس یونان است و از آنجاییکه بندری استراتژیک در دفاع از خاک ترکیه در مقابل یونان بوده آثار تاریخی باشکوهی از دوران عثمانی در این شهر به جای مانده. نزدیکی این بندر به شهر تاریخی افسوس یکی دیگر از دلایل اهمیت گردشگری کوش آداسی است که در کنار مقصد گردشگری ساحلی این بندر را به یک مقصد مهم در گرشگری تاریخی بدل می‌کند. در واقع کوش آداسی یک نقطه پرش برای بازدید از ویرانه‌های کلاسیک در نزدیکی افسوس (یا افس)، همچنین یک مقصد اصلی کشتی های کروز است که در صورت داشتن ویزا می‌توانید از طریق آن به سواحل زیبای یونان هم سفر کنید. گردشگاه ساحلی، اسکله، و بندر آن مملو از هتل‌ها و رستوران‌ها است. درست در ساحل جزیره‌ی کبوتر که از سواحل تفریحی محبوب کوش آداسی است، یک قلعه بیزانسی محصور شده که زمانی از شهر محافظت می کرد قرار دارد. در هر نقطه از کوش آداسی سواحل زیبای شنا و تفریح در کنار جاذبه‌ای تاریخی قرار دارد که باعث می‌شود این بندر مقدصی مناسب برای کسانی باشد که علاوه بر تفریحات ساحلی به بازدید از جاذبه‌های تاریخی نیز علاقه دارند.



معرفی بدروم

بدروم

بدروم که نام یونانی آن هالیکارناسوس است بندری آرام در ساحل دریای اژه است. مناظر شهر قدیمی با خانه‌های سپید و کوچه‌های باریک یادآور جزایر یونان است. این بندر با پیشینه‌ی تاریخی درخشان زادگاه هرودوت اولین مورخ جهان بوده و آثار باستانی فراوان در کنار ساحل‌های رویایی مانند کوش آداسی گردشگرانی که تفریحات ساحلی و جاذبه‌های تاریخی را با هم می‌خواهند به خود جذب می‌کند. از دیدنی‌های تاریخی این شهر می‌توان آرامگاه هالیکارناسوس از عجایب هفتگانه دنیای باستان، دروازه میندوس از دوره هخامنشی، قلعه بدروم و موزه باستان‌شناسی زیر آب و آمفی تئاتر هالیکارناسوس را نام برد. از دیگر جاذبه‌های این بندر جزیره خرگوش با ظاهری شبیه به خرگوش است که امروزه با دارا بودن چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد و زیبا، خرابه‌های باستان‌شناسی، جاده پادشاهی، انبارها و تعدادی کلیسا و خرگوش‌های وحشی گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند. این جزیره در کنار ساحل تفریحی گوموشلوک واقع شده است و باریکه نازکی (با عمق حدود یک متر) بین آن‌ها قرار دارد که امکان دسترسی با پای پیاده و از میان آب را به گردشگران می‌دهد.



معرفی مارماریس

مارماریس

مارماریس که به بهشت طبیعت ترکیه معروف است بندری تفریحی در ساحل دریای مدیترانه با خط ساحلی طولانی، شلوغ و سنگریزه‌ای است. این شهر به‌خاطر زندگی شبانه پر جنب و جوشش در خیابان بار، که محل بارهای خیابانی و کلاب‌های موسیقی است، شهرت دارد. مارماریس در دره‌ای بین کوه‌های پوشیده از کاج و آب‌های شفاف، که مقاصد محبوب قایقرانی و غواصی هستند، قرار دارد. سواحل زیبای مارماریس برای شنا و حمام و آفتاب کلئوپاتر، ایسملر و ساحل مرکزی هستند که از این سه مورد ساحل مرکزی نزدیک‌ترین ساحل به مرکز مارماریس است. البته این بندر هم مانند دیگر بنادر همسایه با یونان از آثار تاریخی بی‌نصیب نیست و جاذبه‌های فراوان تاریخی از دوره‌های مختلف پیش از میلاد تا زمان عثمانی این شهر را به بهشتی از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی تبدیل کرده است. از جمله آثار تاریخی این شهر می‌توان به قلعه و موزه‌ی مارماریس و منطقه دالیان اشاره کرد. البته منطقه‌ی دالیان خود بهشتی است که در کنار شهر باستانی کائونوس، به‌خاطر رودخانه دالیان، ساحل ایزتوزو، کارتاکارتاس و حمام گِل هم شهرت جهانی پیدا کرده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای تورهای ساحلی ترکیه

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm