پارک‌های آبی دبی

24 دی ، 1401
کمال بیات
comments 0 کامنت

درست است که دبی شهری در دل بیابان است اما در سال‌های اخیر پیشرفت خیره‌کننده‌ی این شهر به ما نشان داد که از شنیدن هیچ چیز در مورد آن متعجب نشویم. در مورد پارک‌های آبی دبی هم اوضاع بر همین منوال است، شهر دبی حدود ده پارک آبی با تمهای مختلف دارد که برخی از آن‌ها در زمره‌ی بهترین‌های دنیا هستند. در این مقاله با کمک کارشناسان تور دبی تایسیز پرواز بهترین پارک‌های آبی در دبی را معرفی می‌کنیم.

پارک آبی وایلد وادی

پارک آبی وایلد وادی که در فهرست ده پارک آبی برتر دنیا قرار دارد در یکی از بهترین بخش‌های دبی، یعنی خیابان جمیرا واقع شده است. این پارک متعلق به گروه هتل‌های زنجیره‌ای جمیراست. و از آنجاییکه که این گروه در کیفیت غذاو رستوران‌داری نیز برندی معتبر است می‌توان کیفیت غذای بالایی را در سه رستوران موجود در پارک تجربه کرد. با اینکه وایلد وادی روباز است اما از تجهیزات پیشرفته‌ای در آن استفاده شده که باعث می‌شود دمای محیط در تمام مواقع سال متعادل باشد. کسانی که به دنبال ماجراجویی‌های پرهیجان هستند می‌توانند از بلندترین و بزرگترین سرسره‌ی آبی دنیا که در این مجموعه است لذت ببرند. البته این تنها سرسره‌ی پارک نیست و مجموعه سرسره‌های مختلف، دو استخر برای موج‌سواری مصنوعی،یک آبشار 18 متری و 2 فروشگاه باعث شده که این پارک لقب مجهزترین پارک  آبی دوبی را دریافت کند. یکی از نکات جالب در مورد این پارک این است که هزینه‌ی بلیط بر اساس قد افراد محاسبه می‌شود و کودکان زیر دو سال نیازی به تهیه‌ی بلیط ندارند.

پارک آبی واندر لند

پارک آبی واندرلند 250 هزار متر مربع مساحت دارد. این پارک در برّدبی واقع شده است و یکی از بزرگترین پارک‌های آبی دبی به‌شمار می‌رود. انواع وسایل تفریحی پارک تمام افراد با سنین و سلیقه‌های مختلف را سرگرم می‌کند، از شتر سواری تا پرتاب شدن با شاتل تا 64 متر! شاتل مجموعه امکان پرتاب 64 متر به هوا در عرض 2.5 ثانیه را دارد که یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های پارک است. در پارک آبی واندرلند بخش‌هایی برای بازی کودکان ساخته که کودکان می‌توانند با هم‌سن‌هایشان بازی کنند. ازجمله امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به چندین رستوران و کافی‌شاپ، آلاچیق، استخر آب‌شور، استخر موج، رودخانه، فضای سبز، سینما 6 بعدی، گیم‌نت و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا و خوراکی اشاره کرد.

پارک آبی دریم لند

این مجموعه 250 هزار مترمربع است و در آن 25 نوع سرسره متفاوت وجود دارد. پارک آبی دریم لند بین بهترین پارک‌های آبی خاورمیانه و حتی آسیا جایگاه بسیار ویژه‌ای داشته و معروف‌ترین پارک آبی دوبی است. تم پارک باعث شده تا انتخاب محبوب ورزش دوستان باشد. در این مجموعه آبی برای همه سلیقه‌ها تفریح وجود دارد. مسیر اتومبیل‌رانی دریم لند یکی از امتیازات ویژه‌ی این پارک است. ازجمله تفریحات آبی این مجموعه می‌توان به سرسره‌های کامیکازه، سرسره‌های توئیستر با 40 متر طول، سرسره‌های بلک هول، سرسره‌های توئیسنینگ دراگونز، سرسره‌های رفتینگ راید، مجموعه آکوا پلی (با 19 بازی برای کودکان و نوجوانان) و اشاره کرد که هرکدام جذابیت خاص خود را دارند.

پارک آبی اسپلش ان پارتی

پارک آبی اسپلش ان پارتی برای کودکان زیر 12 سال طراحی شده و امنیت آن در حدی است که کودکان می‌توانند بدون همراهی و نظارت والدین ساعات خوشی را در آن سپری کنند. از امتیازات ویژه‌ی این پارک امکان برگزاری جشن و تولد برای کودکان است. هزینه‌ی ورودی پارک به نسبت دیگر پارک‌های آبی دوبی پایین‌تر است. همچنین در این پارک آبی امکاناتی از قبیل رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود و فروشگاه برای خرید تجهیزات شنا وجود دارد.

پارک آبی لگولند

تم پارک آبی لگولند همانطور که از نام آن پیدا است اسباب بازی محبوب بچه‌ها یعنی لگو است. انواع وسائل تفریحی پارک با الهام از لگو ساخته شده و بازی‌های اختصاصی با لگو‌های بزرگ برای کودکان در نظر گرفته شده است. مثلا کودکان می‌توانند قایق‌های لگویی بسازند و با آن در رودخانه‌ی آرام مجموعه قایق‌سواری کنند! یک امتیاز ویژه‌ی این پارک این است که مخصوص کودکان زیر 12 سال بوده و طراحی پارک متناسب با نیازها و سلیقه‌ی کودکان است، این موضوع لگولند را به یکی از پارک‌های آبی برجسته‌ی دوبی تبدیل کرده است. در لگولند یک استخر موج و سافاری برای بچه‌ها وجود دارد.  

پارک آبی آیس لند

آیس لند در رأس الخیمه واقع شده است. نام این مجموعه اشاره به طراحی آن دارد، در این پارک آبی اتاق‌هایی شبیه ایگلو (خانه‌ی اسکیموها)، و مجسمه‌هایی شبیه خرس قطبی و پنگوئن وجود دارند. با آنکه تم پارک فضای سرد و یخ قطب جنوب است اما وجود چند استخر آبگرم با خاصیت درمانی فضای این پارک را متفاوت کرده است. در کنار استخرهای آب‌گرم، سرسره‌های متنوعی هم برای بازی ساخته شده. یکی از تفریحات محبوب آیس لند تیوپ سواری یک یا دو نفره است. البته اکنون پارک آبی آیس‌لند در حال بازسازی است و بخش‌های زیادی از آن غیرقابل استفاده است، بهتر است قبل از انتخاب این پارک در مورد بازگشایی کامل آن مطمئن شوید.

‌یاس ابوظبی

با اینکه این پارک در شهر دوبی نیست اما چون یکی از بهترین پارک‌های آبی دنیاست و در نزدیکی دوبی واقع شده است در این لیست آورده شد. پارک آبی یاس ابوظبی، دومین مجموعه‌ی آبی بزرگ در جهان است که در شهر ابوظبی قرار دارد. در این پارک انواع وسایل تفریحی و تجهیزات ارائه می‌شود، 15 هکتار وسعت دارد و به 8 بخش تقسیم می‌شود که در هرکدام از این بخش‌ها، تم خاصی قرار داده شده و نسبت به آن تم‌ها، وسایل سرگرمی تغییر می‌کند. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های پارک، ماجراجویی داستانی پلیسی آن است که باید با جستجو و یافتن سرنخ‌ها، مروارید گم شده را پیدا کرد. بخشی بسیار سرگرم‌کننده که باعث می‌شود فراموش کنید برای آب‌تنی آمده‌اید! در این مجموعه بیش از 40 سرسره  وجود دارد که بزرگ‌ترین سرسره‌ی آبی 6 نفره دنیا یکی از آن‌هاست. همچنین طولانی‌ترین ترن هوایی آبی معلق دنیا هم در مجموعه‌ی آبی یاس ابوظبی وجود دارد. برای تمام این تفریحات و بازی‌های آبی به بیش از یکبار بازدید از پارک نیاز دارید.

همانطور که در ابتدای متن گفته شد پارک‌های آبی دبی زیادتر از مواردی است که در این مقاله فهرست شده‌اند. از دیگر پارک‌های آبی دوبی می‌توان به پارک آبی لاگونا برای موج‌سواری و یک شب اختصاصی برای بانوان در هفته و  پارک آبی آتلانتیس بعنوان یک پارک آبی لوکس با آکواریوم و نمایش دلفین‌ها و استخر شیرهای دریایی اشاره کرد. تنوع پارک‌های آبی در دبی بسیار بالاست و هر سلیقه‌ای می‌تواند پارک آبی محبوب خود را در میان آن‌ها پیدا کند. وجود این پارک آبی ها مهیج باعث محبویت تور دبی شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای پارک‌های آبی دبی

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm