پنج جاذبه گردشگری قطر برای جام جهانی

11 آبان ، 1401
کمال بیات
comments 0 کامنت

انتخاب قطر برای میزبانی جام جهانی 2022 این کشور را به مقصد گردشگری فوتبال دوستان از سراسر جهان بدل کرده است. فوتبال دوستان ایرانی نیز از این قائده مستثنی نیستند و در حال برنامه‌ریزی برای شرکت در این رویداد ورزشی جهانی در کشور قطر هستند. زمان برگزاری این مسابقات در تاریخ 21 نوامبر 2022 (30 آبان 1401) تا 18 دسامبر 2022 (27 آذر 1401) خواهد بود پس وقت آن است که با قطر و جاذبه‌های دیدنی آن در کنار جام جهانی بیشتر آشنا شویم. پس از اعلام میزبانی قطر، دولت این کشور برای جذب حداکثری گردشگر و معرفی خود به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری برنامه‌ریزی‌های مدونی انجام داده.

یک سال پس از بازگشایی مرزهای قطر به روی جهان پس از همه‌گیری کووید 19، گردشگری قطر از جدیدترین جاذبه‌هایی که بر اساس استراتژی توسعه گردشگری پایدار در سال‌های اخیر ساخته شده است، رونمایی می‌کند. قطر قصد دارد بر روی بیش از یک میلیون بازدیدکننده مورد انتظار برای جام جهانی فوتبال 2022 سرمایه گذاری کند و جواهرات پنهان و پتانسیل تعطیلات فراموش‌نشدنی خود را به جهان نشان دهد.

سرزمین عجایب زمستانی

سرزمین عجایب زمستانی

شنیدن نام این مکان سرمای زمستان را به خاطر می‌آورد اما در سرزمین عجایب زمستانی قطر خبری از سرما نیست و گردشگران می‌توانند در دمای متعادل 21 درجه از تفریحات ساحلی لذت ببرند. ‌ این جاذبه با مساحت 200000 متر مربع در نزدیکی شهر لوسیل در جزیره‌ی المحی، درست در شمال پایتخت قطر، توسط IMG (گروه بازاریابی بین المللی)، همان شرکتی که هر ساله عجایب زمستانی را در هاید پارک لندن اداره می‌کند، اداره خواهد شد. سرزمین عجایب زمستانی دوحه  شامل شش منطقه برای سواری‌های تفریحی با بیش از 50 بازی در سطح جهانی برای سنین و سلایق مختلف است، از دیگر امکانات این پارک می‌توان به ورزش‌های دریایی، باشگاه دریایی، کلبه های خانوادگی و منطقه‌ای برای مهمانی‌ها و رویدادهای مختلف اشاره کرد. این مجموعه در زمان جام جهانی رونمایی می‌شود.

ساحل کایت فویرط

ساحل کایت فویرط

با یک ساعت رانندگی آسان در شمال فرودگاه بین المللی حمد، مرکز جهانی قطر ایرویز، ساحل بکر فویریط قرار دارد که به زودی به خانه جهانی کایت سواری تبدیل خواهد شد. فویرط یک دهکده ساحلی است که در شمال دوحه قرار دارد. این دهکده با بادهای مداوم، آب‌های گرم اقیانوس و شن‌های نرم خود در 9 ماه از سال گزینه‌ای مناسب برای کایت‌ سواری است. این ریزورت بر اساس سبک زندگی کایت‌ سوارها طراحی شده و به امکاناتی نظیر استودیوی یوگا، سالن بدنسازی کاملا مجهز، رستوران، استخر و مجهز است.

پایگاه البراری

پایگاه البراری

البراری اولین پروژه‌ی مجلل همگام با محیط زیست در منطقه است. یک جامعه‌ی مسکونی بی‌نظیر در مرکز طبیعت و اولین در نوع خود در قطر است. یک تفرجگاه انحصاری با تجربیات نزدیک به طبیعت که بدون آسیب به محیط زیست طبیعی منطقه مهمان نوازی لوکس را با شرایط یک ذخیره گاه طبیعی منحصر به فرد ادغام می‌کند. پایگاه همگون با محیط زیست البراری که در نزدیکی دریای داخلی قطر در انتهای جنوبی کشور قرار دارد، شامل 24 از ویلاهای فوق لوکس از یک تا سه اتاق خواب، با طیف وسیعی از امکانات تفریحی از جمله فضای باز، غذاخوری، رستوران (مزرعه) و اسپا در یک محیط بیابانی مسحورکننده با شن و ماسه است. ساکنین این واحه‌ی بیابانی می‌توانند در کنار یک استخر خصوصی از زندگی پرهیاهوی شهری کناره گیری کنند، به ستاره ها نگاه کنند، سوار بالن هوای گرم شوند و تا صحرای جادویی پیاده روی کنند و درباره گیاهان و جانوران محلی بیاموزند.
جزیره قطیفان شمالی

جزیره قطیفان شمالی

جزیره قطیفان شمالی با مساحتی نزدیک به 1.3 میلیون متر مربع به استادیوم لوسیل نزدیک است، جایی که فینال جام جهانی در آن برگزار می شود. جزیره قتایفان شمالی که به عنوان اولین جزیره سرگرمی قطر نام‌گذاری شده است، دارای هتل‌های شناور، کلاب‌های ساحلی، و پارک آبی مریال که آیکون تاور را به نمایش می‌گذارد با سرسره‌ای 85 متری که بلندترین سرسره در نوع خود در جهان است. به گفته شیخ ناصر بن عبدالرحمن آل ثانی، مدیر عامل پروژه های قتایفان نام مریال از عشق ما به زبان عربی گرفته شده است. الثانی گفت: این تاریخ و فرهنگ ما را به نمایش می گذارد و گویش قطری را به جهان منتقل می کند.

پروژه ساحل شمالی خلیج فارس

پروژه ساحل شمالی خلیج فارس

پروژه ساحل شمالی خلیج فارس یک پروژه‌ی گردشگری جدید گسترده است که بیش از 12000متر مربع از ساحل ممتاز در قلب دوحه را پوشش می‌دهد. پس از تکمیل، این پروژه از طریق جاده‌ها، مسیرهای دویدن، نیمکت‌هایی برای عابران پیاده، کمدها و دستشویی‌ها و رستوران‌ها، دسترسی به ساحل را به هتل‌های مجاور گسترش می‌دهد.

پروژه ساحل شمالی خلیج فارس ترکیبی از یک ساحل عمومی و 12 ساحل خصوصی است که توسط تعدادی هتل در امتداد 1200 متر ساحل اداره می شود. این گسترش به حدی گسترده است که مناطق ساحلی عمومی و خصوصی سه تجربه ساحلی متمایز را ارائه می‌دهند. مکان های تعیین شده برای تمرین ورزش‌های ساحلی و دریایی و مناطق حمام ساحلی با طیف گسترده ای از غذاها و نوشیدنی ها برای ایجاد یک تجربه ساحلی در شهر که همه می توانند از آن لذت ببرند.

هدف این کمیته ارائه‌ی یک مقصد گردشگری منحصر به فرد در مرکز شهر دوحه، ایجاد شبکه ای متصل از فعالیت های عمومی و تجاری در این منطقه است، در حالی که آن را با مناطق اطراف از طریق شبکه حمل و نقل عمومی، مسیرهای عابر پیاده، و مسیرهای دوچرخه سواری از کورنیش تا لوسیل مرتبط می کند.

 

این جاذبه‌های جدید به انبوهی از مراکز تازه افتتاح شده‌ی قطر در چند سال گذشته افزوده شده‌اند. در مارچ ۲۰۲۲ میلادی (اسفند1400)، موزه ورزشی و المپیک ۱-۲-۳ قطر به‌عنوان یکی از نوآورترین موزه‌های ورزشی جهان راه‌اندازی شد. در سال ۲۰۲۱ نیز یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی منطقه با عنوان «آبشار صحرا و پارک ماجراجویی» با ۲۸ سرسره و وسایل بازی افتتاح شد. تابستان گذشته نیز یک پارک موضوعی به‌نام کوئست دوحه با بلندترین ترن هوایی سرپوشیده جهان رونمایی شد.

قطر اعلام کرده که رویدادهای هیجان‌انگیز بسیاری  پس از جام جهانی ۲۰۲۲ در این کشور برگزار خواهند شد. به‌عنوان مثال، این کشور از سال ۲۰۲۳ به‌مدت حداقل یک دهه میزبان مسابقات بزرگ فرمول ۱ قطر، همراه با نمایشگاه بین‌المللی خودروی ژنو خواهد بود.

شما می توانید برای اطلاع از تور جام جهانی قطر با همکاران ما در تایسیز پرواز تماس بگیرید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای پنج جاذبه گردشگری قطر برای جام جهانی

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm