شهرهای توریستی ترکیه را بیشتر بشناسیم

15 تیر ، 1401
فراهانی
comments 0 کامنت

ترکیه به‌عنوان کشوری که دارای تمدن و قدمت مختص به خود است و البته کشوری رو به رشد و درحال توسعه، شهرهای دیدنی و توریستی متعددی دارد. این کشور که در خاورمیانه و مرز بین اروپا و آسیا قرار گرفته است، هم جاذبه‌های تاریخی برای گردشگران جهان دارد و هم از آب و هوای خوب و مطبوعی بهره می‌برد. ساحل‌های متعدد و زیبا،‌ جنگل‌ها و دشت‌های دیدنی و بناهای قدیمی و تاریخی در کنار مراکز خرید به‌روز و متعدد، ترکیه را به یکی از اصلی‌ترین مقاصد توریست‌های جهان تبدیل کرده است. بسیاری از سلبریتی‌ها و افراد مشهور ترجیح می‌دهند تعطیلات خود را در شهرهای مختلف ترکیه سر کنند. اکنون قصد داریم شهرهای توریستی مهم کشور ترکیه را به شما معرفی کنیم. ما را دنبال کنید.

 

شهر استانبول

استانبول را باید توریستی‌ترین شهر ترکیه دانست. از آنجا که استانبول در بین ده شهر توریستی جهان قرار می‌گیرد، این شهر را باید جذاب‌ترین شهر منطقه برای گردشگران جهانی نیز دانست. استانبول یک شهر تاریخی و درعین حال مدرن است که در مرز آسیا و اروپا قرار گرفته و به‌واسطه تنگه  بسفر، شهرت بسیاری برای خود کسب کرده است. استانبول به‌نوعی نماد کشور ترکیه است و همه جاذبه‌های گردشگری این کشور را باهم و یک‌جا دارد. یعنی توریست‌های این شهر اگر علاقه به بازدید از بناهای تاریخی داشته باشند، یا علاقمند به طبیعت بکر باشند یا تفریحات ساحلی را بپسندند، در استانبول به هدف خود خواهند رسید. درنتیجه استانبول را باید یکی از اصلی‌ترین شهرهای توریستی ترکیه دانست.

 

شهر آنکارا

آنکارا به‌عنوان پایتخت سیاسی ترکیه، یکی از شهرهای مدرن این کشور محسوب می‌شود. در بین شهرهای توریستی ترکیه، آنکارا می‌تواند علاقمندان به بازدید از موزه‌ها، گالری‌های هنری و مراکز فرهنگی را بیشتر به خود جذب کند. البته نباید از بناهای تاریخی و ساختمان‌های مدرن این شهر که گاهی درکنار هم قرار می‌گیرند، نیز غافل شد. آنکارا از آنجا که مرکز تجاری کشور ترکیه نیز است، می‌تواند برای افرادی که باهدف خرید‌های بزرگ به سفر می‌روند، مناسب باشد.

 

شهر ازمیر

شهر ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است، یکی از شهرهای ساحلی این کشور بوده و بندرگاه بزرگ و زیبایی دارد. ازمیر نیز دربین شهرهای توریستی ترکیه، یک شهر تاریخی با قدمت بالا است. این شهر که در کنار دریای اژه قرار دارد، طی سال‌های اخیر مورد توجه بیشتری واقع شده و یکی از مقاصد گردشگری اصلی توریست‌های ایرانی است. ازمیر از جمله شهرهایی است که شب‌های زنده و بیدار دارد و سواحل آن بسیار پرطرفدار است. کلیسا‌ها، موزه‌ها و مساجد گوناگون را باید از جمله آثار باستانی این شهر دانست. مراکز خرید مدرن، تفریح‌گاه‌های جدید و رستوران‌ها و بارهای به‌روز نیز از دیگر جذابیت‌های این شهر محسوب می‌شوند.

 

شهر کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که نام آن دربین مسافران و توریست‌های ایرانی زیاد به‌گوش می‌خورد. کوش آداسی به‌دلیل برخورداری از سواحل زیبا و جذاب بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شهر که دارای طبیعتی بکر و جذاب است درکنار دریای اژه و در نزدیکی ازمیر قرار دارد و تفریحات آبی آن نیز محبوبیت قابل توجهی دارند. در کوش‌آداسی می‌توانید به‌بازدید از اماکن تاریخی مانند شهرهای باستانی میلتوس و دیدیما بپردازید و هم‌زمان از مراکز خرید شهر دیدن کنید. البته باید اضافه کرد که هزینه‌ها در کوش آداسی چه برای تفریحات چه برای خرید سوغات و لباس و پوشاک، به‌صرفه‌تر از دیگر شهرهای توریستی ترکیه است.

 

شهر آنتالیا

این شهر که سال‌های بسیاری است که دربین گردشگران ایرانی محبوبیت بالایی کسب کرده، یکی از زیبا‌ترین شهرهای توریستی ترکیه محسوب می‌شود. آنتالیا به تفریحات یونیک و خاص و متنوع معروف است و چنان گردشگران را به این تفریحات سرگرم می‌کند، که متوجه گذشت زمان نمی‌شوند. آنتالیا که یک شهر ساحلی بوده و در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است، دارای کوهستان‌های سرسبز، سواحل شنی و سخره‌ای و مکان‌های تاریخی متعدد است. خدمات هتلی آنتالیا بسیار معروفند و تفریحات شبانه آن نیز از دیگر جذابیت‌هایش محسوب می‌شوند.

 

شهر ترابزون

ترابزون یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه است که در ساحل دریای سیاه و در شمال این کشور قرار دارد و عنوان مهمترین و پرجمعیت‌ترین شهر ترکیه در ساحل دریای سیاه را به خود اختصاص داده است. شهر ترابزون در گذشته در مسیر جاده ابریشم بوده و مکان‌های تاریخی متعددی دارد. طبیعت بکر و زیبای ترابزون را باید از دیگر جذابه‌های گردشگری این شهر دانست. سواحل زیبای دریای سیاه، کوه‌ها و جنگل‌های چشم نواز بخش‌هایی از این طبیعت زیبا محسوب می‌شوند. موزه‌ها، کلیسا‌ها، مساجد و بقایای قلعه‌های قدیمی این شهر نیز مکان‌های تاریخی آن هستند. شهر ترابزون همچنین فرصت‌های جذابی برای خرید دراختیار مسافران خود قرار می‌دهد.

 

شهر بدروم

قطعا وقتی صحبت از شهرهای توریستی ترکیه به میان می‌آید، بدروم یکی از آن‌ها است. این شهر که از شهرهای جنوبی ترکیه است در ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته و در بین ایرانیان محبوبیت خوبی دارد. هتل‌های ساحلی و مجهز بدروم به ریزورت‌های بسیار خوب معروفند. گردشگران در این شهر تفریحات کامل و جذابی را تجربه می‌کنند. تفریحات ساحلی و تفریحات شبانه از جمله این تفریحاتند. سفرهای مکرر و مستمر توریست‌ها به این شهر باعث شده است که درحال حاضر، مراکز خرید مدرن و به‌روزی نیز در این شهر موجود باشد.  قلعه سنت پیتر ازجمله آثار باستانی و تاریخی این شهر است که می‌توان بازدید از آن را در برنامه سفر قرار داد.

 

مارماریس

مارماریس شاید در بین شهرهای توریستی ترکیه، برای ایرانیان چندان شناخته شده نباشد. این شهر که در ساحل مدیترانه قرار دارد بیشتر مقصد گردشگران اروپایی است. مارماریس را با هوای پاک و طبیعت بکرش می‌شناسند. در این شهر مسابقات اتومبیل‌رانی متعددی نیز برگذار می‌شود و پیست‌های اتومبیل‌رانی جالبی دارد. سواحل و جنگل‌های بکر این شهر از دیگر جذابیت‌های آن محسوب می‌شوند. در مارماریس می‌تواند تجربیاتی مانند غواصی و پرواز با کایت را به‌دست آورید.

 

وان

شهر وان، یکی از شرقی‌ترین شهرهای کشور ترکیه است که در نزدیکی مرز این کشور با ایران واقع شده و چند سالی می‌شود که بین ایرانیان طرفداران بسیاری پیدا کرده است. این شهر کوچک اما بسیار زیبا، ‌در ساحل دریاچه بزرگ وان قرار دارد و قدمت آن به ۳۴۰۰ سال پیش بازمیگردد. جمعیت شهر وان را بیشتر کردها تشکیل می‌دهند. اهالی شهر وان بسیار مهربان و خوش‌برخوردند و با توریست‌ها رفتار محترمانه‌ای دارند. ساحل دریاچه وان، قلعه وان، کتیبه خشایارشاه و کلیسای واراواناگ از مکان‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شوند. ضمن اینکه خرید از شهر وان ارزان و مقرون یه‌صرفه است.

سخن پایانی

باید گفت، تعداد شهرهای توریستی ترکیه با جاذبه‌های گردشگری متعدد و خاص زیادتر از آن نست که بتوان آن‌ها را در یک مقاله کوتاه معرفی نمود. شهرهایی مانند قونیه، اسکی‌شهیر، فتحیه، آنالیا، ماردین، وان و بورسا تنها تعداد دیگری از شهرهای زیبا و تاریخی ترکیه محسوب می‌شوند. اما به‌طور کلی، با سفر به هریک از شهرهای توریستی ترکیه می‌توانید همزمان از اماکن تاریخی آن شهرها و طبیعت زیبای‌شان بهره‌مند شوید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای شهرهای توریستی ترکیه را بیشتر بشناسیم

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm