سایت های غواصی در جزیره کیش

27 دی ، 1401
تایسیز پرواز
comments 0 کامنت

سایت های غواصی در کیش

اگر برای غواصی به دنبال یک جای بکر هستید که تمام طول سال را بتوانید برای غواصی از آنجا استفاده کنید، سایت های غواصی کیش را به شما پیشنهاد می کنیم.

شناخت سایت های غواصی کیش

در جزیره کیش انواع سایت های غواصی وجود دارد که شما می توانید در کنار موجودات متنوع دریایی به غواصی بپردازید و حتی اگر غواصی را بلد نیستید میتوانید در بعضی از این سایت ها آموزش ببینید.  در ادامه مطلب سایت های غواصی کیش به شما معرفی میشود که شامل سایت های غواصی دشت جلبک ها، ساترن کرک، کنیون، داما، کشتی خرما، کشتی یونانی، شاهی، سازه ها، کلبه هور ، بیگ کورال، سمبارون، زوبیچ، رویال راک، الدورادو و دشت ستاره ها می شود.

سایت غواصی دشت جلبک ها

 این سایت در جنوب جزیره کیش واقع شده است. مساحت آن ۹۰۰ متر مربع و عمق آن از ۳ متر تا ۱۰ متر می رسد. این سایت به دلیل دور بودن از جزیره نسبت به سایت های دیگر ملاقات کننده کمتری دارد و دست نخورده  می باشد. این سایت به خاطر جلبکهای فراوانی که در آن قرار دارد دشت جلبکها نام گرفته است. شما هنگام غواصی می توانید آبزیانی مانند: هامور، دلقک‌ماهی، خفاش ماهی، سفره ماهی، ماهی مرکب و ستاره‌های دریایی را مشاهده کنید.

 سایت غواصی ساترن کرک

 این سایت که در جنوب جزیره کیش قرار دارد به دلیل عمق ۲۲ متری آن فقط مناسب افراد با تجربه و حرفه ای می باشد. برای رسیدن به این سایت که در فاصله پنج کیلومتری از ساحل قرار دارد باید از قایق استفاده شود. در این سایت میتوانید با آبزیانی مانند: باراکودا، خفاش ماهی و بلک تیپ به غواصی بپردازید.

 سایت غواصی کنیون

 یکی دیگر از سایت های غواصی کیش سایت کنیون می باشد. این سایت در جنوب غربی جزیره کیش قرار دارد و عمق آن بین ۱۷ تا ۲۱ متر می باشد. در این سایت شما می توانید با آبزیانی همچون کوسه های بلک تیپ، نرس شارک، سفره ماهی، شیر ماهی، لاک پشت های بزرگ و گیتار شارک ها به غواصی بپردازید.

سایت غواصی داما 

در این سایت کشتی غرق شده قرار دارد که نام آن داما است و علت نامگذاری این سایت هم وجود  همان کشتی در آن می باشد. این سایت در جنوب شرقی جزیره کیش و در فاصله ۷ کیلومتری از جزیره واقع شده است. غواصی در این سایت نیاز به تبحر و تجربه نیست ولی اگر می خواهید وارد کشتی داما شوید باید غواص ماهری باشید. آبزیان موجود در این سایت خفاش ماهی، باراکودا، انواع سنگسر ها، سرخو ها و اژدر ماهی ها می باشد.


سایت غواصی داما یکی از سایت های غواصی کیش

 سایت غواصی کشتی خرما

این سایت در جنوب جزیره کیش واقع شده است. به دلیل اینکه در این سایت کشتی باری غرق شده وجود دارد که بار آن خرما بوده است نام کشتی خرما را به خود گرفته است. عمق این سایت ۵ متر می باشد و شما می توانید در کنار آبزیانی مانند: ملوان ماهی، هامور،سرخو، انواع پروانه ماهی ها، فرشته ماهی ها، گیش و صدف ها غواصی کنید.

کشتی خرما یکی از سایت های غواصی کیش

 سایت غواصی کشتی یونانی

 این سایت به دلیل این که در کنار کشتی یونانی قرار گرفته است به این نام مشهور است. عمق سایت کشتی یونانی ۴ تا ۵ متر می‌باشد و هر چه به سمت پروانه کشتی بروید عمق هم افزایش یافته و تا ۸ متر نیز میرسد. یکی از جذاب ترین دلیل غواصی در این سایت بازدید از پروانه بزرگ کشتی یونانی می باشد.

سایت غواصی شاهی

 شما می توانید در جنوب شرقی جزیره کیش به این سایت دسترسی پیدا کنیم. عمق این سایت ۱۶ متر می باشد و آبزیانی همچون شقایق و دلقک ماهی، پروانه ماهی، فرشته ماهی، گیش، باراکودا، شیر ماهی، لاکپشت، سفره‌ماهی، لوله ماهی و انواع صدف ها در این سایت وجود دارند. هنگام غواصی در این سایت مراقب تورها و نخ های ماهیگیری که در آنجا قرار دارد باشید.

سایت غواصی سازه ها

 یکی از سایت های غواصی کیش که در آن  زیستگاه مصنوعی برای آبزیان ساخته شده است، سایت غواصی سازه ها می باشد. این سایت در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد.  سایت سازه ها دارای ۱۸ متر عمق در  مساحت ۹۰۰ متر مربع می باشد. در این سایت، غواصی در کنار سفره ماهی ها، باراکودا، ماهی نمو، اژدر ماهی ها،  طوطی ماهی ها، سرخو و شیر ماهی ها امکان پذیر میباشد.

سایت غواصی کلبه هور

 این سایت در قسمت غرب جزیره کیش واقع شده است و عمق آن به ۸ متر نیز می رسد. در قسمت ورودی این سایت یک غار کوچکی که دارای پنج متر طول است وجود دارد و بازدید از آن لذت بخش می باشد. شما در این سایت می توانید با انواع صدف ها، لاک پشت ها، هامور ها، سرخو ها و سنگسر ها به غواصی بپردازید.

سایت کلبه هور یکی از سایت های غواصی کیش

سایت غواصی بیگ کورال

 این سایت در شرق جزیره کیش قرار دارد و عمق آن در هنگام مد ۷ متر  و در هنگام جزر به ۴ متر میرسد. این سایت برای افراد کم تجربه و یا افرادی که می‌خواهند آموزش ببینند مناسب می باشد. در این سایت آبزیانی مانند: ماهی مرکب، مرجانها، سفره ماهی ها، فرشته ماهی ها، لاک‌پشت‌ها، میگوها و عنکبوت‌های دریایی را مشاهده خواهید کرد.

سایت غواصی سمبارون

 این سایت که بین جزیره کیش و جزیره هندورابی قرار گرفته است ۱۲ تا ۱۶ متر عمق دارد و مناسب غواصان حرفه ای و با تجربه می باشد. گله های بزرگ شیر ماهی از بیشترین آبزیانی است که در این سایت مشاهده خواهید کرد.

سایت غواصی زوبیچ

 یکی دیگر از سایت های غواصی کیش که مناسب افراد مبتدی میباشد سایت غواصی زوبیچ است زیرا عمق آن بین ۳ تا ۵ متر می باشد. این سایت  در شمال شرقی جزیره و روبروی هتل داریوش کیش قرار دارد. آبزیان موجود در این سایت جراح ماهی ها،  فرشته ماهی ها،  پروانه ماهی ها لاک پشت و سفره ماهی ها می باشد.

سایت غواصی رویال راک

در این سایت یک صخره بزرگ گرانیتی و چند صخره کوچک قرار دارد که بار یک یدک کش بلژیکی به نام سی  رویال بوده است و به دلیل این که گرفتار طوفان شده بود و میخواست به ساحل کیش پناه ببرد این سنگ ها از درون آن به داخل آب ریخته شده اند. عمق این سایت ۱۰ متر می باشد و یکی از جذاب ترین سایت های غواصی کیش است. غواصان می توانند در کنار خفاش ماهی ها، تن ماهی ها، انواع سرخو، گیش ها، دلقک ماهی ها، سفره ماهی ها، اژدر ماهی ها، طوطی ماهی ها، هامور ها،فرشته ماهی ها و باراکودا غواصی کنند.

سایت غواصی الدورادو

 تنها سایت غواصی که در ایران وجود دارد و دارای مجسمه میباشد سایت الدورادو میباشد. در این سایت ۶ مجسمه بزرگ قرار دارد و هدف از قرار دادن این مجسمه ها درون آن جذب توریست و کاهش فشار بر اکوسیستم های مرجانی میباشد. این مجسمه‌ها در عمق ۹ متر و در قسمت شرق جزیره کیش قرار دارند. آبزیان موجود در این سایت خفاش ماهی، پروانه ماهی ها، خنو و جاش می باشند.

سایت غواصی دشت ستاره ها

 یکی از سایت های غواصی کیش که برای ماجراجویی پیشنهاد می شود سایت غواصی دشت ستاره ها می باشد. در عمق ۱۶ متری این سایت انواع ستاره های دریایی بزرگ را مشاهده خواهید کرد. برای رفتن به این سایت شما باید یک غواص حرفه‌ای باشید. در این سایت انواع آبزیانی مانند: لاک پشت ها، سفره ماهی ها، شیر ماهی ها و کوسه های بلک تیپ یافت می شوند. برای رفتن به این سایت باید به جنوب جزیره کیش مراجعه کنید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای سایت های غواصی در جزیره کیش

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm