10 جاذبه برتر گردشگری کشور گرجستان

27 دی ، 1401
تایسیز پرواز
comments 0 کامنت

10 جاذبه گردشگری گرجستان

گشور گرجستان با توجه با فرهنگی غنی و قدمت تاریخی از جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است . گردگشران فراوانی سالانه برای دیدن این جاذبه های گردشگری روانه کشور گرجستان میوشد . سیاست گذاری درست و مناسب سران گرجستان در امر جذب توریست باعث شده تا درآمد هنگفتی از این را کسب نمایند تا در رونق شهر و خرید فروس اجناس گرجی و صنایع دستی این کشور پیشرفت فراوانی رخ دهد .

تورهای گرجستان تایسیز پرواز را میتوان به صورت تور لحظه آخری و تور های ارزان مشاهده کرد .

برای خرید تور گرجستان و انتخاب هتل مناسب با بودجه و هدف سفر خود میتوانید از راهنمایی های کارشناسان تور بهرمند شوید تا در سفر خود بتوانید بهترین بهره و لذت را کسب نمایید .

کارشناسان تایسیز پرواز با توجه به تجربه خود و تجربه سایر گردشگران که نظرات خود را در سایت های مختلف بیان کرده اند 10 جاذبه گردشگری برتر کشور گرجستان را به شما مسافران تور گرجستان معرفی می کند .

             محله حمام ها در شهر تفلیس

محله حمام در مرکز شهر تفلیس  در کنار رودخانه کورا می باشد و امروزه به عنوانه یکی از جاذبه های تفریحی شهر تفلیس شناخته می شود و مسافران تور تفلیس برای دیدن این حمام ها به این منطقه می آیند .

آب این حمام ها از چشمه های آب گرم طبیعی تامین می ود و خاصیت درمانی فراوانی برای بیماری های همچون بیماری پوستی و درد های مفاصل کاربرد دارد .

 کلیسای صخره ای

در روستای کاتسخی در استان ایمرتی که در غرب گرجستان واقع شده است کلیسایی در بالای یک صخره ای به ارتفاع 40 متر واقع شده است . این عبادت گاه در قرا 6 8 میلادی توسط مرتاضای مسیحی محلی برای عبادتشان ساخته شده است . مردم گرجستان بر این اعقادند که قطعاتی از صلیب مسیح در این کلیسا قرار دارد و برای همین این کلیسا را نمادی از زندگی میدانند .

پارک ریکه تفلیس

پارک ریکه شهر تفلیس یکی از پارک های مهم و جاذبه های گردشگری شهر تفلیس می باشد .

این پارک در کنار رودخانه کورا قرار دارد و توسط پل صلح تفلیس که بر روی رودخانه کورا می باشد به محله قدیمی شهر تفلیس وصل می شود . پارک ریکه محله ورودی تله کابین برای رفتن به قلعه نارلیکا و مجستمه مادر می باشد .

لازم به ذکر است کاخ ریاست جمهوری در نزدیکی این پارک می باشد .

کلیسای سامبا

کلیسای تثلیت معروف به کلیسای سامبا یکی از اصلی ترین کلیساهای مشهور تفلیس و مسیحیت ارتدکس می باشد .

این جاذبه مذهبی شهر تفلیس گنجایش 1500 نفر را دارد . کلیسا سامبا بزرگترین کلیسای ارتدکس جهان می باشد که در شهر تفلیس ، در بلند تپه های سنت ایلیا قرار دارد . گردشگران تور تفلیس می توانند برای دیدن این کلیسای زیبا با کارشناسان تایسیز پرواز تماس حاصل نمایید.

موزه ملی گرجستان

موزع ملی گرجستان در سال 2004 در خیابان روستاولی شهر تفلیس افتتاح گردید . در این موزه بیش 3 هزار وسیله عطیقه و گران بها برای دیدن وجود دارد . آثار گرانبهایی همچون  از زمان هخامنشیان تا به امروز را در خود جای داده است . در این موزه آثاری از دوران قرون وسطی مسیحی ، مجموعه جواهرات با ارزش سرزمین کولخیس ريال آثار از هنرمندان ایرانی زمان قاجار برای نمایش وجود دارد .

 باتوجه به اینکه در دوران قدیم گرجستان جزوی از ایران بوده است آثار های گرانبهایی از هنرمندان ایران دوران قاجار همچون نقاشی قاجاری ، نقاشی روی شیشه ، قران قدیمی ، آثار چوبی ، ظروف فلزی ، فرش دستباف و کلی شی با ارزش دیگه جای دارد . 

قلعه ناریکالا

قلعه ناریکلا در بالای کوه متاتسمیندا در دوران ساسانیان ساخته شده و قبل از حمله مغول به ایران به عنوان دیواره های مرز شرقی ایران کاربد داشته است . امروزه این بنا به عنوان قدیمی ترین ساختمان شهر تفلیس شناخته می شود و درون این قلعه یک کلیسا قرار دارد و بالای برج این قلعه نشان صلیب وجود دارد . راحت تریم راه باری دسترسی به این قلعه از طریق تله کابین می باشد .

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی در شمال غرب شهر تفلیس قرار دارد . عمث این دریاچه 4 متر می باشد ومساحت ان 16 کیلومتر مربع است . مردم بومی شهر تفلیس برای آخر هفته و گذراندان اوقات فراغت خود به این اطراف این دریاچه می آیند تا از یبایی این دریاچه لذت ببرند . آب و هوای اطراف این دریاچه بسیار مطبوع می باشد . در اطراف دریاچه یک پیست دوچرخه سواری وجود دارد و میتوان با دوچرخه سواری کردن لذت دو چندانی برد .

پارک آبی تفلیس

پارک آبی تفلیس در سال 2006 در فاصله 3 کیلومتری مرکز شهر تفلیس افتتاح شد . این پارک آبی یا همان آکوا پارک به صورت روباز می باشد و دارای انواع سرسره های آبی و استخر روباز می باشد . بهترین زمان برای استفاده از این پارک آبی از اواسط خرداد ماه نا اوایل مهر ماه می باشد . 

شهر سیقناقی

شهر سیقناقی در منطقه کاختی و در فاصله 120 کیلومتری شهر تفلیس قرار دارد .

شهرت این شهر بخاطر منظره طبیعی ، سر سبزی و خانه های چوبی است که به شهر جلوه رویایی داده است .

شهر شیقناقی بر روی دره زیبای آلازانی قرار دارد که زیبایی این شهر را با درختان میوه و تاکستان در کنار دیوار های سنگی دو چندان کرده است . کو چه های این شهر سنگ فرش شده است که در کنار خانه های چوبی به تراس و نرده زیبایی خاصی دارد. روج های گرجی این شهر برای محل مراسم عروسی خود انتخاب میکنند و به این شهر لقب شهر عشق را داده اند .

  شهر اوپلیستیخه

شهر اوپلیستیخه را میتوان به عنوان بزرگترین شهر سنگی جهان شناخت . این شهر بر روی صخره های بلند در کنار رودخانه متکواری قرار دارد و ساختار معماری مسیحی و غیر مسیحی این شهر باعث شدهمتفاوت بودن این شهر سنگی شده است . این شهر امروزه یکی از جاذبه های توریستی کشور گرجستان سناخته می شود . این شهر در فاصله 10 کیلو متری شهر گوری میان دو شهر تفلیس و باتومی قرار دارد .

این 10 جاذبه گردشگری کشور گرجستان را میتوان با تور گرجستان تایسیز پرواز به گشت و گذار پرداخت .

امبدواریم تا با معرفی جاذبه های گردشگری گرجستان شما را در خرید تورهای گرجستان راهنمایی کرده باشیم .

به امید میزبانی شما در تورهای گرجستان .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای 10 جاذبه برتر گردشگری کشور گرجستان

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm