تجربه سفر به سن پترزبورگ

14 اردیبهشت ، 1398
بلاگرامر
comments 0 کامنت

دانستنی های  از سن پترزبورگ

سلام تو این مطلب در مورد زیبایی های شهر  سن پترزبورگ می پردازیم . این نوشته توسط یکی ا مسافران و گردشگران ایرانی با تخلص بلاگرامر (Blogeramer)نوشته شده و با رضایتشون در سایت تایسیز پرواز قرار گرفته است .

امید وارم این مطلاب اطلاعات مناسبی به مسافران تور مسکو + سن پترزبورگ بدهد تا بتوانند از تور روسیه خود لذت ببرند .

من عاشق شغلم ، سفر و حیواناتم .

در مسیر دستیابی به موفقیت ، تجربیات و آموخته هایم  را با شما به اشتراک میگزارم . بلاگرامر

بهترین زمان سفر به این شهر از نیمه ژوئن تا سپتامبر (تقریبا۳ماه تابستان) است. بدلیل هوای مطبوع و همزمانی با فستیوالهای شب های سفید و اسکارلت سیلز یا بادبانهای سرخ.
شب های سفید به روشن بودن هوا در طول شبانه روز اطلاق می‌شود. در این روزها غروب آفتاب بسیار دیر و طلوع بسیار سریع رخ میدهد، تاریکی کامل نمی‌شود و روشنایی آفتاب تا ۱۹ساعت افزایش پیدا می‌کند.
این جشنواره امروزه یکی از ده فستیوال برتر دنیا و تقریبا مهم‌ترین رویداد روسیه در زمینه موسیقی است. در طی این رویداد هنرمندان از سراسر جهان گرد امده و به اجرای زنده در کنار رودخانه میپردازند.
اسکارلت سیلز، بزرگ‌ترین رویداد عمومی در فستیوال شب‌های سفید است. که در سال ۲۰۱۸، در تاریخ ۲۳ژوئن برگزار شد. طی این رویداد در شهر کنسرت زنده در فضای باز برگزار می‌شود و مردم میتوانند علاوه بر آن شاهد رژه‌ی قایق‌های بادبانی و آتش بازی هم باشند.

خیابان اصلی این شهر نوسکی نام دارد و بسیاری از جاذبه های دیدنی، پلها و رودخانه ها در نزدیکی این خیابان است، هتل خود را در نزدیکی ان انتخاب نمایید. بدلیل حجم زیادی از مکانهای دیدنی فرصتی برای ماندن در هتل ندارید و بدانید در روسیه تعداد ستاره هتلها خیلی قابل استناد نیست.

در روسیه صرفا تعدادی از جوانان انگلیسی میدانند اما بخاطر حضور افغانها و تاجیک ها با افراد زیادی برخورد میکنید که فارسی را متوجه میشوند خصوصا در تاکسی ها مراقب باشید
برای حمل و نقل از یاندکس، و مترو استفاده کنید و پول خرد بهمراه داشته باشید چون تاکسیها اصولا باقی پول را پس نمیدهند.
رستورانهای روسی نسبتا گران هستند و برای کنترل هزینه هایتان میتوانید از رستوارانهای زنجیره ای مثله مک دونالد یا رستوران های تاجیکی و ازبکی که طبع غذایی نزدیکی به ما دارند کمک بگیرید.
 
پلهای روی رودخانه نوا از حدود ساعت ۲تا ۵صبح باز میشوند، حتما با تورهای کشتی به گشت بر روی رودخانه و تماشای باز شدن این پلها بروید. نور پردازی زیبای شهر دیدنی است.
برای بازدید از موزه هرمیتاژ یک روز کامل نیاز دارید. بازدید از پترهوف نیز همچنین تقریبا
 
مغازه ها تا ساعت ۱۰شب اجازه فروش نوشیدنی های الکلی را دارند و انها را در پاکتهای کاغذی که داخلش دیده نمیشود به شما میدهند. نوشیدن در خیابانها ممنوع و جرم است، البته برای توریستها سختگیری کمتر است.
برخورد روسها با ایرانیها بسیار دوستانه بود .

سنت پترزبورگ در کناره‌های رود نوا، در شرق خلیج فنلاند و در کنار دریای بالتیک قرار گرفته .یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای جهان و به "ونیز شمالی" معروف است. این شهر نه تنها پایتخت تاریخی روسیه، بلکه مرکز فرهنگی و علمی و دومین شهر بزرگ روسیه است.در قرن نوزدهم آرزوی پتر کبیر برای تبدیل کردن روسیه به یک قدرت اروپایی برآورده شد. او سوئدی‌ها را در جریان جنگ بزرگ شمال از منطقه بیرون کرد و شهر سن‌پترزبورگ را بنا کرد. در ۱۷۱۲این شهر را پایتخت خودش کرد و دستور داد همه‌ی مقامات اداری، اشراف‌زادگان و بازرگانان به آن کوچ کنند. خیلی از دهقان‌ها را نیز از دیگر مناطق روسیه اینجا آوردند تا شهر را بسازند؛ این شهر در دوره‌های حکومت الیزابت، کاترین کبیر و الکساندر اول به شهری بین‌المللی با درباری پر ریخت‌وپاش تبدیل شد. تزارها و امپراتریس‌ها کاخ‌ها، ساختمان‌های دولتی و کلیساهای بسیاری در این شهر ساختند و پترزبورگ کمکم یکی از باشکوه‌ترین پایتخت‌های اروپایی شد.
این شهر همه ی عناصر لازم برای تجربه ی یک سفر فراموش نشدنی را دارد. سنت پترزبورگ با داشتن هنر، معماری های باشکوه، زندگی شبانه ی پرجنب و جوش، تاریخ فوق العاده و فرهنگی غنی، الهام بخش بسیاری از نویسنده ها و موزیسین ها و نقاش های مدرن جهان بوده است.
بر خلاف باور خیلی‌ها نام شهر سن پترزبورگ برگرفته از موسس آن، یعنی پتر کبیر، نیست. نام این شهر برای گرامیداشت روحانی «کشیش پیتر» (Saint Peter) یا همان «شمعون» (Simon)، است. او یکی از ۱۲یار عیسی مسیح، از رهبران کلیسای مسیحیت، بود که در تابلوی «شام آخر» لئوناردو داوینچی نیز، به تصویر کشیده شده است .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای تجربه سفر به سن پترزبورگ

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm