مراکز خرید شهر وان

21 آذر ، 1401
محمد وکیلی
comments 0 کامنت

مراکز خرید شهر وان 

یکی از جذابیت های سفر ، خرید کردن است . در شهر وان فروشگاه ها با آفر ها و قیمت های مناسب پوشاک به یکی از مقاصد برای خرید در شهر وان تبدیل شده است .

 سرتاسر خیابان جمهوریت و ماراش فروشگاه های لباس ، کفش ، شلوار می باشد . در خیابان جمهوریت نمایندگی لباس های ترک  از جمله  Lc Waikiki , Tudors , Defacto و مرکز خرید AVM وجود دارد. 

برای رزرو  تور وان نوروز 1402 با کارشناسان تایسیز پرواز تماس بگیرید .

تور وان در ایران به عنوان تور خرید شناخت می شود.

معرفی و بررسی مراکز خرید شهر وان

کشور توریستی ترکیه، که صنعت گردشگری در آن از منابع اصلی درآمد دولت و بخش‌خصوصی است، به‌دلیل همسایگی با ایران و داشتن فرهنگ‌های مشترک متعدد با ما، بسیار مورد توجه ایرانیان قرار دارد. شهرهای مختلف ترکیه تا امروز مقصد گردشگران ایرانی بوده و احتمالا در آینده به این مقاصد افزوده خواهد شد. یکی از شهرهای کشور ترکیه که طی چند سال اخیر بیش از پیش بین ایرانیان محبوب شده، شهر مرزی وان است. این شهر که به شهرهای استان آذربایجان غربی و شهر خوی بسیار نزدیک است، معمولا مقصد سفرهای جاده‌ای و غیرایرانیان قرار می‌گیرد و امروز تور وان به یکی از تورهای محبوب ایرانی ها تبدیل شده است . در ادامه درباره مراکز خرید شهر وان بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

بازدید و خرید از شهر وان چه مزایایی دارد؟

مردم ایران، معمولا برای سفر به شهر وان از خودروهای شخصی و یا ترنسفرهای زمینی که از شهرهای تبریز یا خوی انجام می‌شوند، بهره می‌گیرند. این کار باعث می‌شود هزینه سفر بسیار کمتر شود و بتوان با پرداخت مبلغی منصفانه سفری خوب و به‌یادماندنی را تجربه کرد. به‌خصوص این روزها که افزایش قیمت دلار و بالارفتن هرروزه نرخ تورم، سفرهای خارجی را برای مردم ایران بسیار سخت کرده‌ است. یکی از جذابیت‌های مهم سفر به شهر وان، خرید‌های خوب و مقرون به‌صرفه است. در شهر وان، امکان خرید اجناس خارجی که ممکن است در ایران بسیار گران‌تر باشند، با قیمت‌های مناسب فراهم است. به‌همین دلیل مراکز خرید متعدد این شهر مورد توجه بیشتر ایرانیان قرار دارد. اغلب مراکز خرید شهر وان در خیابان جمهورت شهر وان و نردیک به هتل‌های بزرگ و مشهر این شهر قرار دارند.

 

مرکز خرید AVM شهر وان

AVM بزرگترین و معروف‌ترین مرکز خرید شهر وان است. درمیان مراکز خرید شهر وان، AVM را باید مدرن‌ترین و کامل‌ترین مرکز خرید دانست که اغلب برند‌های ترک و برند‌های محبوب و پرفروش جهان در آن شعبه دارند. این مجتمع تجاری که در سال ۲۰۱۵ احداث شده است، دارای فود کورت با تنوع غذایی بالا، سینما و مرکز تفریح نیز است. بنابراین اگر از خرید خسته شدید می‌توانید از این فضاهای تفریحی و امکانات نیز بهره‌مند شوید. در مرکز ای‌وی‌ام شهر وان، پوشاک مختلف مانند لباس، کیف و کفش، لوازم خانگی و برقی، کالای دیجیتال، لوازم آرایشی و بهداشتی، جواهرات و ... عرضه می‌شود. برندهایی مانند ال‌سی واکیکی، کوتون، پلو، یو‌اس پولو، اچ اند ام و .... نیز در این مرکز شعبه دارند. مرکز خرید AVM در خیابان جمهورت شهر وان قرار دارد.

 

مرکز خرید آیدین پریهام شهر وان

Aydin Perihan یکی دیگر از مراکز خرید شهر وان است که به‌عنوان بورس پوشاک و محصولات چرمی نیز شناخته می‌شود. اجناس چرمی‌ای که در این مجتمع تجاری عرضه می‌شوند به کیفیت بالا و قیمت مناسب مشهورند. محیط آرام و دل‌نشین آیدین پریهام با رنگ‌های روشن دکور شده است و با امکاناتی مانند سالن سینما، گیم‌نت و زمین بولینگ تکمیل می‌شود. فروشگاه فروشگاه Star 2000 در این مجتمع تجاری به قیمت مناسب و کیفیت خوب اجناسش مشهور است.

 

مرکز خرید ترکاواز مال وان

اگر علاقه به خرید از برند‌های اروپایی شناخته شده‌تر دارید، این مرکز خرید برای شما مناسب‌تر است. درواقع ممکن است در دیگر مراکز خرید شهر وان، برندهای ترکی را بیشتر مشاهده کنید اما در ترکاواز مال، اغلب برند‌های اروپایی شعبه دارند. به‌همین دلیل اجناسی که در این مرکز عرضه می‌شوند، کمی قیمت بالاتری خواهند داشت. البته ممکن است در حراج‌های فصلی آن‌ها بتوانید خریدهای جذابی داشته باشید. turquoise Mall، که نسبت به دیگر مراکز خرید شهر وان و مجتمع‌های تجاری این شهر قدیمی‌تر است، به سینما، زمین بولینگ، زمین بازی کودکان و کافه مجهز است. نکته دیگر اینکه ترکاواز مجتمع چندان بزرگی نیست و بازدید کامل آن وقت چندانی از شما نمی‌گیرد.

 

مرکز خرید لیمون شهر وان

مرکز خرید لیمون، در بین مراکز خرید شهر وان، قدیمی‌تر است اما شناخته شده و معروف. این مرکز به عرضه لوازم خانه و آشپزخانه ترک معروف است که اغلب با قیمت بسیار مناسب‌تر از ایران قابل تهیه‌اند. البته در مرکز لیمون می‌توان پوشاک و البسه و لوازم آرایشی بهداشتی نیز خریداری کرد.

 

خیابان جمهوریت شهر وان

این خیابان را باید مرکزی مشابه خیابان جمهوری در تهران دانست. یک مرکز خرید خیابانی که پر از فروشگاه‌های پوشاک و رستوران‌های سنتی و مدرن است. اجناس و پوشاکی که در فروشگاه‌های شهر وان عرضه می‌شوند قیمت بسیار مناسبی دارند و از تنوع قابل توجهی نیز برخوردارند. یکی دیگر از جذابیت‌های خیابان جمهوریت شهر وان را باید مغازه‌های سنتی‌ای دانست که سوغات‌های مهم و اصلی این شهر را عرضه می‌کنند. عسل، قهوه، لبنیات مانند انواع پنیرهای ترکی، باقلواهای ترکی و شیرینی‌ها و نان‌های محلی لذیذی را می‌توان از این مغازه‌ها تهیه کرد. عسل طبیعی و پنیر محلی شهر وان در ترکیه مشهور و معروف هستند. اگر برای خرید به خیابان جمهوریت شهر وان می‌روید، سری به خیابان کاظم کارابکیر هم بزنید که در تقاطع با خیابان جمهوریت است و مانند همین خیابان، یک استریت شاپینگ خوب و مناسب محسوب می‌شود. 

بازار سنتی شهر وان

در میان مراکز خرید، بازدید و خرید از بازارهای سنتی حال و هوای متفاوتی دارد. چرا که درواقع با خرید از بازارهای سنتی، علاوه‌بر تهیه اقلامی که مدنظر داریم، بناهای قدیمی و دیرینه یک شهر را نیز می‌بینیم. بازار سنتی شهر وان، فضایی زنده، پرشور و پر رنگ و جذاب دارد که لذت خرید را برای ما چند برابر می‌کند. در این بازار هم می‌توان پوشاک و البسه ترکی خرید و هم از انواع صنایع دستی مخصوص شهر وان به عنوان سوغات‌های خاص و متفاوت برای دوستان و آشنایان خود تهیه نمود. اگر به شهر وان سفر می‌کنید، خرید و بازدید از بازار سنتی شهر وان را از دست ندهید که مصداق بارزی است برای «هم فال است و هم تماشا».

سخن پایانی

درنهایت باید به این مهم اشاره کنیم که بهترین فصل بازدید از شهر وان ترکیه، بهار و تابستان و پاییز است. البته حراج‌های فصلی نیز در این زمان‌ها بیشترند و بهتر می‌توان خرید‌های مقرون به‌صرفه و اقتصادی داشت. آب و هوای وان در فصل بهار و پاییز بسیار دلچسب و خوب است و شهر در این دو فصل زیبایی‌های طبیعی کم‌نظیری در کنار دریاچه وان به نمایش می‌گذارد. یک نکته جالب دیگر اینکه، فروشگاه‌های شهر وان امروزه، نزدیک به تعطیلات نوروز یا برخی تعطیلات طولانی مدت ایران، حراج‌های جذابی برای جلب رضایت گردشگران ایرانی می‌گذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر راجب تور و رزرو هتل می توانید با کارشناسان تایسیز پرواز تماس حاصل فرمایید .


اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm