تفریحات و جاهای دیدنی پاتایا

13 اردیبهشت ، 1402
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

تفریحات و جاهای دیدنی پاتایا

اگر چه کشورهای همسایه و نزدیک به ایران از جمله ترکیه و امارات همواره انتخاب اصلی ایرانیان برای داشتن سفری مقرون به صرفه و در عین حال هیجان‌انگیز بوده‌اند، اما کشورهای شرق آسیا نیز کم از آن‌ها ندارند و می‌توانند بهترین انتخاب برای سفری هیجان‌انگیز باشند. یکی از کشورهایی که آب و هوای ناب و طبیعت بکر آن در کنار جاذبه‌های دیدنی توانسته بسیاری از گردشگران را به خود جلب کند، تایلند است. در میان کشورهای شرق آسیا شاید بتوان تایلند را خوش آب و هواترین و بکرترین کشور دانست که سفری بی‌نظیر را برایتان به ارمغان می‌آورد. یکی از شهرهای توریستی تایلند، شهر پاتایا است‌. اگر اطلاعاتی درباره اماکن گردشگری این شهر ندارید، با ما همراه شوید تا چند مورد از آن‌ها را به شما معرفی کنیم ، برای کسب اطلاعات کامل درباره ی تور تایلند که مشهور به سرزمین لبخند هاست به لینک ما تور تایلند در همین سایت مراجعه نمائید تا به طور کامل از شرایط سفر به این کشور هیجان انگیز با خبر شوید .


معرفی پاتایا

چند و چون سفر به پاتایا

پیش از سفر به پاتایا لازم است اطلاعاتی درباره چند و چون سفر به آن داشته باشید تا با آمادگی بیشتر، سفرتان به پاتایا را آغاز کنید. این شهر ساحلی که در شرق تایلند و در ۱۶۵ کیلومتری بانکوک قرار گرفته، حدود ۲/۲ کیلومتر مربع وسعت دارد. جمعیت این شهر نیز طبق سرشماری ۲۰۱۰ چیزی نزدیک به ۳۲۰۲۶۲ نفر گزارش شده است. برای سفر به پاتایا به نظر می‌رسد راحت‌ترین راه، رزرو تور پاتایا باشد. تورهای مختلفی با امکانات گوناگون در تایسیز پرواز پارسیان ارائه می‌شوند که می‌توانید بدون نگرانی از انجام هماهنگی‌ها، به واسطه آن‌ها سفر کنید. آب و هوای پاتایا به طور کلی گرم است و این گرما در ماه آوریل چندان خوشایند نخواهد بود. ماه مه تا نوامبر عمدتاً فصل باران‌های پراکنده در این شهر است و بارش‌های رگباری کوتاه مدت به فراوانی دیده می‌شوند.در ارتباط با هزینه سفر به پاتایا باید بدانید که در برخی فصل‌ها که سفر به این شهر افزایش می‌یابد، به تبع آن هزینه سفر به پاتایا نیز بیشتر می‌شود. نزدیک کریسمس، شاهد بیشترین سفر به پاتایا و در نتیجه بالاترین قیمت تورها هستیم. برای داشتن سفری به صرفه می‌توانید زمان دیگری را انتخاب کنید. در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی پاتایا که سفری لذتبخش را برایتان به ارمغان می‌آورند، به اختصار شرح داده‌ایم.

جاهای دیدنی پاتایا که به هیچ وجه نباید از دست بدهید

با وجود آن که نام پاتایا به فراوانی در میان مقاصد گردشگری محبوب دیده می‌شود، اما به نظر می‌رسد که عموم افراد اطلاعات زیادی از اماکن گردشگری این شهر توریستی نداشته و مقاصد خاصی را برای تفریح در پاتایا در نظر ندارند. به همین خاطر در ادامه چند مورد از جاهای دیدنی پاتایا را به اختصار شرح داده‌ایم.
 

      دنیای زیر آب پاتایا:

دنیای زیر آب پاتایا یکی از بزرگترین آکواریوم‌هایی است که سفری در جهان زیر آب را به شما هدیه می‌کند. جالب است بدانید که دنیای زیر آب، یکی از سه آکواریوم برتر قاره آسیا است که با گنجایش ۳/۵ میلیون لیتر آب و بیش از ۲۰۰ گونه جانور آبزی، هر ساله تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می‌کند. مجموع جانورانی که در دنیای زیر آب زندگی می‌کنند به تقریب برابر با ۵۵۰۰ آبزی شمارش شده است. کوسه‌های غول‌پیکر، سفره ماهی، لاک پشت‌های عظیم‌الجثه و مواردی از این دست، جانورانی هستند که در دنیای زیر آب آن‌ها را خواهید دید. باید بدانید که این مجموعه امکانات رفاهی متعددی مانند کافه، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، تاکسی سرویس و … را به بازدیدکنندگان ارائه می‌کند. در سفر به پاتایا می‌توانید از این جاذبه دیدنی بازدید کنید.

معرفی دنیای زیر اب پاتایا

      ساحل جامتین:

ساحل جامتین پاتایا یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری پاتایا است که افراد زیادی را به سمت خود جلب می‌کند. این ساحل که به طول ۶ کیلومتر در فاصله ۲کیلومتری جنوب این شهر واقع شده است، مقصدی برای لذت بردن از یک ساحل استوایی زیباست. ساحل جامتین پر از درختان نهایت است که منظره زیبایی را در این ناحیه به وجود آورده‌اند. از طرفی وجود کافه‌ها و رستوران‌های متعدد در این ناحیه سبب شده تا بتوانید در سفر به جامتین، اقامتی راحت و دلپذیر داشته باشید. صرف غذا با منظره دریای بی‌انتها می‌تواند تجربه لذت‌بخشی باشد که در پاتایا تجربه خواهید کرد. اگر سری به پاتایا بزنید، قطعاً این ساحل یکی از پیشنهادات مردم محلی به شما خواهد بود.

معرفی ساحل جامتین

      جزیره کولان پاتایا:

جزیره کولان یکی از جاذبه های گردشگری پاتایا است که از محبوبیت زیادی بهره‌مند بوده و به عنوان یکی از زیباترین سواحل این ناحیه در نظر گرفته می‌شود. کولان جزیره‌ای کوچک در فاصله ۷ کیلومتری جنوب غرب پاتایا است که طولی برابر با ۴ کیلومتر و عرض ۲ کیلومتر دارد. این جزیره کوچک آرامشی بی‌نظیر را به شما هدیه می‌کند و تماشای دریا در ساحل بکر آن می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. جالب است بدانید که مسیر رسیدن به جزیره کولان را می‌توانید با قایق‌های کف شیشه‌ای طی کنید. کافه‌ها و رستوران‌های جزیره کولان پس از غواصی یا ماهیگیری، شرایط را برای استراحت شما فراهم می‌کنند. در هفت ساحل این جزیره هتل‌هایی برای استقرار گردشگران نیز وجود دارند که می‌توانید در آن‌ها ساکن شوید.

معرفی جزیره کولان

      بازار شناور پاتایا:

بازار شناور پاتایا در واقع بزرگ‌ترین بازار شناور دنیا است که از سال ۲۰۰۸ تا به حال به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری تایلند شناخته می‌شود. این محبوبیت در سال‌های اخیر به دلیل افزایش رونق این بازار بیشتر نیز شده است. جالب است بدانید که بازار شناور پاتایا تنها یک بازار نیست. نمایش‌های متنوع و خیره‌کننده‌ای نیز در این بازار دیده می‌شوند. به طور کلی افراد مختلف از جای‌جای کشور تایلند با فرهنگ‌های مختلف در بازار شناور تایلند دیده می‌شوند. اگر سفری به شهر پاتایا داشتید، به هیچ وجه بازدید از این جاذبه توریستی را از دست ندهید.


معرفی بازار شناور

      پاتایا ویوپوینت:

در هر شهری از دنیا معمولاً نقطه‌ای مرتفع با نام بام آن شهر وجود دارد که طرفداران زیادی هم دارد. پاتایا ویوپوینت یا همان بام پاتایا نیز از این قاعده مستثنی نیست و با منظره‌ای دیدنی از شهر زیبای پاتایا چشم شما را به خود خیره خواهد کرد. این نقطه از نشر پاتایا عموماً بسیار شلوغ است؛ اما با توجه به وسعت آن، همیشه نقطه دنجی برای مستقر شدن پیدا می‌شود. پاتایا ویوپوینت یکی از آن جاذبه‌هایی است که به هیچ عنوان نباید از دست بدهید.

کلام آخر

در این مقاله به جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی پاتایا پرداخته و شما را با هیجان‌انگیزترین آن‌ها آشنا کردیم. هر یک از این جاذبه‌های دیدنی می‌توانند لذت زیادی را از سفر به پاتایا به شما القا کنند. در صفحه مرتبط با تور پاتایا در وبسایت تایسیز پرواز پارسیان می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره این شهر و سفر به آن به دست آورید ، همچنین میتوانید با مراجعه به لینک هتل های تایلند اطلاعات جامعی درباره ی هتل های این سرزمین دوستداشتنی به دست آورید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm