تورهای زمینی پر طرفدار

27 اردیبهشت ، 1402
کمال بیات
comments 0 کامنت

سفر زمینی با ماشین یکی از محبوب‌ترین انواع سفر است که در بین ایرانیان نیز طرفداران فراوانی دارد. در سال‌های اخیر با پیشرفت کیفیت اتوبوس‌ها و ورود اتوبوس‌های طراحی شده برای تور و سفرهای طولانی به بازار ایران، این نوع گردشگری هم در کنار استفاده از ماشین شخصی طرفداران زیادی پیدا کرده است. در تورهای زمینی علاوه بر مزایای این نوع سفر مثل دیدن جاذبه‌های مسیر و لذت از طبیعت و جاده، امنیت و آسایش همراهی با یک تور که به محیط مقصد آشنایی دارند، رستوران‌ها و هتل‌ها را به خوبی می‌شناسند و بهترین آن‌ها را بر اساس بودجه و راحتی انتخاب می‌کنند نیز مزیت مهمی محسوب می‌شود. مخصوصا وقتی مقصد سفر، کشوری دیگر باشد مزیت تورها بسیار بیشتر خواهد بود هنگامی که برنامه‌ریزی سفر را به دستان باتجربه‌ی مجریان تایسیز پرواز می‌سپارید دردسرهای هماهنگی خروج از کشور و تهیه‌ی بیمه‌ی مسافرتی را ندارید، یک تورلیدر آشنا به مقصد در تمام مدت سفر با شما همراهی می‌کند و پاسخگوی سئوالات و نیازهای شما خواهد بود. تمامی امور اسکان، خوراک و برنامه‌ریزی بازدید از مناطق دیدنی و مراکز خرید از سوی تایسیز پرواز انجام شده و زمانبندی سفر به بهترین نحو ممکن صورت می‌پذیرد. از این روست که متقاضیان تورهای زمینی به کشورهای همسایه هر روز بیشتر می‌شوند. از جمله مقاصد پرطرفدار در کشورهای همسایه که این روزها در بازار گردشگری ایران بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند و تایسیز پرواز تور به تمامی آن‌ها را برای شما محیا کرده است شهرهای وان و ترابزون ترکیه، شهر ایروان ارمنستان و شهر باکوی آذربایجان هستند.

تور وان

تور وان

بسیاری از ایرانیان برای خرید پوشاک کشور ترکیه را انتخاب می‌کنند، تنوع برندهای مختلف پوشاک، قیمت مناسب و تخفیف‌های فصلی باعث شده تا ترکیه یک مقصد مناسب گردشگری خرید ایران باشد. از سوی دیگر عدم نیاز به ویزا برای ورود به ترکیه سفر به این کشور را بسیار آسان کرده است. در میان شهرهای ترکیه، استانبول از محبوبیت خاصی برخوردار است اما یکی از دلایل انتخاب استانبول به عنوان مقصد گردشگری، آشنا نبودن با دیگر شهرهای این کشور است. برای مسافرینی که قصد سفر با کم‌ترین هزینه به ترکیه را دارند وان یکی از بهترین مقاصد است. وان یکی از شهرهای نزدیک مرز ترکیه با ایران است که برای هر دو هدف تفریح و خرید گزینه‌ی مناسبی است. فاصله‌ی زمینی این شهر تا تهران 950 کیلومتر و زمان طی مسیر بدون توقف حدود 11 ساعت است. طبیعت بکر و آثار تاریخی در کنار مراکز خرید متنوع و نمایندگی‌های برندهای ترک مانند ال سی وایکیکی و دفکتو  تور وان را یک انتخاب مناسب برای گردشگران ایرانی کرده است. از طرفی نزدیکی شهر وان به مرزهای ایران باعث شده است که سفر زمینی به این شهر راحت و مقرون به صرفه باشد. در تورهای زمینی تایسیز سفر به وان علاوه بر تجربه‌ی یک سفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز در دیدار از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانید از فروشگاه‌های متنوع وان که بهترین‌های آن‌ها توسط تیم مجرب تایسیز سفر به شما معرفی می‌شوند برای خرید استفاده کنید.

تور ترابزون

تور ترابزون

یکی دیگر از شهرهای ترکیه که این روزها گردشگران زیادی را برای سفر زمینی از ایران به خود جلب نموده تور ترابزون است. ترابزون در شمال شرقی کشور ترکیه و در ساحل دریای سیاه قرار دارد. کوه‌های پنتیک و چهار دریاچه به نام‌های اوزونگل، چاکرگل، سرا و هالیدزن در نزدیکی این شهر واقع شده‌اند. فاصله‌ی زمینی این شهر تا تهران 1464 کیلومتر و زمان طی مسیر بدون توقف حدود 18 ساعت است. ترابزون، واقع در جاده‌ی تاریخی ابریشم، قرن‌ها به عنوان تقاطع ادیان، زبان‌ها و فرهنگ بوده و دروازه‌ی تجارت به ایران در جنوب شرقی و قفقاز به شمال شرقی بود. هنوز هم این شهر به نسبت ارزان یکی از مقاصد مهم برای گردشگری خرید است. در کنار مراکز خرید طبیعت بسیار زیبا و دیدنی، ساحل زیبای دریاچه‌ی اوزون گل که به سوییس ترکیه معروف است و سواحل زیبای دیگر که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند، صومعه‌ی سوملا در دل کوه، بلندی‌های ترابزون و دریاچه اوزون گول این شهر را به بهشتی برای طبیعت گردان تبدیل کرده است. در کنار طبیعت نفس‌گیر این شهر آثار تاریخی بسیاری مانند قلعه‌ی ترابزون، کلیسا مسجد و موزه‌ی ایاصوفیا، صومعه‌های پریسترا و وازلون، بازار بدستن و بسیاری اماکن دیگر هم دارد که باعث می‌شود در این شهر علاوه بر خرید امکانات تفریحی برای هر سلیقه‌ای وجود داشته باشد.

تور ایروان ارمنستان

 تور ایروان ارمنستان

شهر ایروان پایتخت ارمنستان یکی دیگر از مقاصد توریستی پرطرفدار این روزهای ایرانیان است. برای ورود به ارمنستان اخذ ویزا نیاز است.  فاصله‌ی زمینی این شهر تا تهران 1192 کیلومتر و زمان طی مسیر بدون توقف حدود 18 ساعت است. ایروان شهری با آب و هوایی خوش و طبیعتی زیبا و پیشینها‌ی کهن است. تفریح و خرید در این شهر هم بسیار دلپذیر است اگرچه برای گردشگری خرید شهر وان در ترکیه مناسب‌تر و ارزان‌تر است اما ایروان هم بازار خرید خوبی برای برندهای بین‌المللی و همچنین اجناس محلی مانند مصنوعات چرمی است. میدان هاراپارک (میدان جمهوری)، خانه‌ی اپرای ایروان و کاسکاد، قلعه‌ی اربونی و کلیسای کاتوگیکه از اماکن دیدنی این شهر هستند. به شما پیشنهاد می کنم حتما در تورهای ارمنستان شرکت کنید.

تور باکو آذربایجان

تور باکو آذربایجان

شهر باکو پایتخت کشور آذربایجان نیز برای سفر زمینی مقصد مناسبی است. این شهر کمترین فاصله تا تهران را دارد. فاصله‌ی زمینی این شهر تا تهران 776 کیلومتر و زمان طی مسیر بدون توقف حدود 11 ساعت است. باکو یک شهری بندری در کرانه‌ی غربی دریای خزر است. این شهر که پیشینه‌ای کهن دارد در گذشته جزئی از خاک ایران بوده در زمان قاجار از ایران جدا و تحت لوای امپراطوری روسیه قرار گرفت. پس از فروپاشی اتحاد شوروی کشور آذربایجان و پایتخت آن باکو به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود. در سال ۲۰۰۰ بخش قدیمی باکو (ایچری شَهَر) در کنار سرای شروانشاهان (شیروانشاهلار سارایی) و قلعه دختر به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیدند. شهر باکو که اهالی بومی آن را باکی می‌نامند در زمانی که جزو خاک ایران بود به علت بادهای شدیدی که در آن می‌وزید بادکوبه نام داشته پس از جدایی این شهر از ایران نام آن به باکو تغییر پیدا کرد. در سال‌های اخیر این شهر پیشرفت زیادی نموده و به یکی از شهرهای مدرن و زیبای کرانه‌ی خزر تبدیل شده است. آثار باستانی، ساحل و تفریحات ساحلی بسیار دیدنی و معروف باکو، در کنار بافت مدرن شهر و مراکز تفریحی باکو را به مقصدی مناسب برای سفرهای تفریحی تبدیل کرده است. البته ناگفته نماند در میان مقاصد تورهای زمینی، باکو جزو شهرهای گران به حساب ‌می‌آید و برای گردشگری خرید مقصد مناسبی نیست.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای تورهای زمینی پر طرفدار

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm