معروف‌ترین برندهای لباس ترکیه

20 شهریور ، 1401
کمال بیات
comments 0 کامنت

معروف‌ترین برندهای لباس ترکیه

صنعت پوشاک یکی از صنایع اصلی کشور ترکیه است که نقش بزرگی نیز در پویایی اقتصاد این کشور بازی می‌کند. برندهای پوشاک ترکیه تعدد بالایی دارند که برخی از آن‌ها این سال‌ها شهرت جهانی پیدا کرده‌اند. از مزایای تولیدات پوشاک ترکیه باید به قیمت مناسب و کیفیت بالای آن‌ها اشاره کرد. آنچه باعث می‌شود که بسیاری از هم‌وطنان ما، تمایل به خرید از این برندها داشته باشند و استفاده از پوشاک ترک را به خرید برندهای گران قیمت اروپایی یا آمریکایی ترجیح دهند. چرا که کیفیت محصولات ترک بعضا نفاوت چندانی با آن برندها ندارد ولی با قیمت مناسب‌تر ومنطقی‌تر. اکنون قصد داریم تعدادی از برندهای معروف و معتبر لباس‌های ترک را به شما معرفی کنیم.

تصویر برند ترک

برند ال سی وایکیکی LC Waikiki ترکیه

این برند را باید یکی از مشهورترین و معروف‌ترین و محبوب‌ترین برندهای پوشاک ترکیه در بین ایرانیان دانست. ال‌سی، در ایران نیز شعب متعددی دارد و در حراج‌های دوره‌ای خود فروش‌های بالایی در ایران کسب می‌کند. در ترکیه نیز، فروشگاه‌های ال‌سی واکیکی یکی از مقاصد اصلی توریست‌های ایرانی در شهرهای مختلف این کشورند. محصولات ال‌سی به کیفیت مناسب و قیمت خوب معروفند. البته باید اضافه کرد که این برند، در ترکیه بین برند‌های لوکس پوشاک قرار نمی‌گیرد اما در زمینه پوشاک و اکسسوری زنانه، لباس و اکسسوری مردانه و پوشاک کودک و نوجوان مجموعه‌های کامل و مناسبی را عرضه می‌کند. این برند در سال ۱۹۸۵ در فرانسه تاسیس شد و در سال ۱۹۹۷ به یک برند ترک تبدیل گشت. ال‌سی واکیکی با شعار «همه مستحق خوش‌پوشی هستند» ست‌های فصلی، کژوال، استایلهای خیابانی و حتی لباس‌های فرمال و رسمی را در مجموعه‌های خود ارائه می‌کند.

معرفی برند ترک

برند MAVI ترکیه

ماوی یک شرکت ترک شناخته شده است که در بین برندهای پوشاک ترکیه، محبوبیت قابل توجه جهانی داشته و شلوارهای جین پرفروشی دارد. شلوارها و پیراهن‌های تولیدی برند ماوی، تنوع بالایی در سایزبندی دارند. به‌گونه‌ای که درهر حال یکی از سایزهای آن‌ها، کاملا قالب و فیت تن شما خواهد بود. ضمن اینکه تنوع مدل‌ها و استایل‌های شلوارهای جین برند ماوی نیز بسیار بالا بوده و هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد. تی‌شرت‌ها، اکسسوری‌ها، بلوز‌ها، پیراهن‌ها و کت‌های جین‌ از دیگر لاین‌های تولیدی برند ماوی محسوب می‌شوند که مخصوص خانم‌ها، آقایان و کودکان عرضه می‌گردند. ماوی در سراسر ترکیه و تمامی شهرهای این کشور فروشگاه‌های متعددی دارد و حتی فروشگاه‌های این برند را در دیگر کشورهای جهان، از جمله ایران شاهد هستیم. ونکوور، نیویورک، لس آنجلس، برلین، فرانکفورت، دوسلدورف، هامبورگ، مسکو و بروکلین از دیگر شهرهایی هستند که برند ماوی در آن‌ها فروشگاه دارد.

تصویر فروشگاه از برند ترک

برند DeFacto

برند دفاکتو در سال ۲۰۰۴ اولین فروشگاه خود را تاسیس کرد و آغاز به کار نمود و اکنون دومین تولید کننده پوشاک ترکیه محسوب می‌شود. این برند پوشاک ترکیه فرشگاه‌های متعددی درون کشور ترکیه دارد و در خارج از این کشور نیز برند شناخته شده‌ای محسوب می‌شود. دفاکتو به‌دلیل تنوع در طراحی و قیمت مناسب درکنار کیفیت بالا محبوبیت بالایی بین ایرانیان دارد. حراج‌های دوره‌ای و فصلی دفاکتو را نیز باید از دیگر دلایل محبوبیت این برند دانست. حراج‌هایی که به‌صورت سراسری در تمامی شعب داخل و خارج از ترکیه آغاز می‌شوند و بعضا تا ۷۰ درصد می‌رسند. فروش ویژه‌های برند دفاکتو تنها به حراج‌های فصلی خلاصع نمی‌شود و تمامی اعیاد مذهبی و ملی ترکیه را نیز شامل می‌شود. تاجایی که می‌توان گفت در تمام طول سال برخی از اجناس دفکتو در حراجند.

تصویر فروشگاه از برند ترک

برند KOTON

این برند لباس ترک نیز در بین ایرانیان محبوبیت بسیار بالایی دارد. کوتون که در سال ۱۹۸۸ فعالیت خود را آغاز نمود، اکنون به یکی از معروف‌ترین برندهای پوشاک ترکیه تبدیل شده است و فروشگاه های متعددی در داخل و خارج از ترکیه دارد. قیمت مناسب که در بسیاری از محصولات ترک مشاهده می‌شود، در بین لباس‌های برند کوتون نیز امری رایج و معمول است. این برند نیز محصولات خود را در لاین‌های مختلف و ممخصوص خانم‌ها، آقایان، کودکان و جوانان ارائه می‌کند. لباس‌های میهمانی، لباس‌های شنا و ساحل، لباس‌های جین و لباس‌های سایز بالا از جمله محصولات کوتون هستند که در لاین‌های مختلف آن ارائه می‌شوند. از مزیت‌های برند کوتون می‌توان به تنوع محصولات آن و تنوع مدل‌هایی که عرضه می‌کند اشاره کرد. کتون برای هر فصل از سال مدل‌های جدید خود را در تمامی لاین‌های محصولاتش رونمایی می‌کند.

تصویر فروشگاه از برند ترک

برند IPKEYOL

برند ایپکیول نیز از تولید کننده‌های پوشاک معروف در داخل ترکیه است که شعب متعددی در داخل این کشور و البته کشور‌های دیگری نظیر ایران، عراق، قبرس، آذربایجان، بحرین، کویت، عربستان و قطر دارد. محصولات این برند ویژه بانوان است و نزدیک به سبک و استایل لباس پوشیدن زنان در خاورمیانه. پوشاک، کیف، کفش و اکسسوری در تنوع بالا، محصولاتی هستند که در ایپکیول تولید می‌شوند. این برند در سال ۱۹۸۸ تاسیس شد اما رشد اصلی آن در سال‌های ۲۰۱۵ به بعد اتفاق افتاد.

تصویر فروشگاه از برند ترک

برند چرم DESA

محصولات چرم و پوشاک چرم ترکیه از شهرت و معروفیت بالایی بهره می‌برند و دربین تولید کنندگان پوشاک چرمی ترکیه، برند دسا معروف‌ترین و مشهورترین آن‌ها است. دسا یک برند تولید کننده صنایع دستی بوده که اکنون فعالیت گسترده‌ای در زمینه تولید لباس و پوشاک چرمی نیز دارد و به یک برند بین‌المللی تبدیل شده است. دسا در حال حاضر در ارمنستان، آذربایجان، گرجستان و قبرس شعبه دارد و از کت و دامن چرمی زنانه گرفته تا آکسسوری‌های مردانه را دربین محصولاتش عرضه می‌کند.

تصویر فروشگاه از برند ترک

برند Collezione

کلزیون از برندهای پوشاک ترکیه است که محصولات خود را به عنوان پوشاک باکیفیت و ارزا ن به کشورهایی مانند ایتالیا ، آلمان و فرانسه صادر می‌کند. این برند که در زمینه تولید انواع پوشاک مردانه، زنان و بچگانه فعال است، به‌دلیل تولید پوشاک به‌روز و مدرن و البته توجه به محافظت از محیط زیست مورد توجه کشورهای اروپایی قرار دارد. این برند محصولات خود را در دسته‌های مختلفی مانند پیراهن، تک پوش، دامن، ژاکت، لباس ساحلی، شلوارک، کت و اکسسوری‌هایی نظیر ساعت، جواهرات، کیف و عینک عرضه می‌کند.

تصویر فروشگاه از برند ترک

سخن پایانی

درنهایت باید گفت، یکی از مهمترین دلایل محبوبیت برندهای پوشاک ترک در ایران، قیمت مناسب آن‌ها در کنار کیفیت خوب متریال و ساخت‌شان است. محصولات ترک عموما سایزبندی استانداردی دارند، به‌دلیل بهره‌برند از الگوهای مناسب خوش پوشند و البته جنس پارچه متریال آن‌ها نیز بادوام و مقاوم است. به‌همین دلیل یکی از اهداف مهم توریست‌های ایرانی در تور ترکیه، خرید لباس‌های مختلف از برندهای پوشاک ترکیه است. 
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای معروف‌ترین برندهای لباس ترکیه

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm