بهترین ایرلاین های جهان

23 بهمن ، 1401
مائده سادات تمدنی
comments 0 کامنت

در حال حاضر بیش از 5000 ایرلاین در سراسر جهان وجود دارند. البته بسیاری از این خطوط هوایی محلی هستند و پروازهای بین‌المللی ندارند. با این‌حال هنگامی که قصد تهیه‌ی بلیط برای یک مقصد خاص را داریم با فهرستی بلند بالا از پروازهای خطوط هوایی مختلف روبرو می‌شویم که کار انتخاب را برای مسافرین سخت می‌کند. اینجاست که دانستن رتبه بندی خطوط هوایی و اینکه بهترین ایرلاین ها کدامند می‌تواند به کمک مسافرین بیاید.

برای تعیین بهترین ایرلاین‌های جهان پارامترهایی همچون تعداد ناوگان هواپیمایی، تعداد جابجایی مسافر، مقدار درآمد و سود، ارزش دارایی ها، سهم بازار، تعداد کشورهای تحت پوشش و تعداد مسافر بین المللی مورد بررسی قرار می‌گیرند. هر ساله وبسایت‌های معتبری در سراسر جهان به رتبه‌بندی خطوط هوایی می‌پردازند. اما در کنار این مولفه‌ها امنیت پرواز، امکانات رفاهی و تفریحی، وعده‌های غذایی و پذیرایی، قیمت مناسب بلیط (در هر کلاس)، فاصله‌ی مناسب صندلی‌ها، به روز بودن هواپیما و امکانات، و ثبات و سابقه‌ی درخشان یک شرکت هواپیمایی برای مسافرین بسیار مهم است.

برخی از خطوط هوایی برتر از نگاه سایت‌های معتبر مانند فوربس و اسکای ترکس مانند خطوط هوایی نیوزلند، ویرجین استرالیا، هاوایین ایرالاینز، آلاسکا ایرلاین و برای کاربران ایرانی کاربرد چندانی ندارند چرا که پروازهای این خطوط هوایی کشور و منطقه‌ی ما را پوشش نمی‌دهند. در این مقاله با نگاهی به رتبه بندی سایت‌های معتبر هوایی سعی می‌کنیم بهترین ایرلاین ها از نگاه کاربران را که پروازهای آن‌ها برای ایرانیان نیز قابل استفاده است، معرفی کنیم.

بررسی قطرایرویز

قطرایرویز

هواپیمایی قطر در سال ۱۹۹۷ تأسیس شد و از همان سال اول توانسته است به جوایز و نشان‌های بسیاری دست یابد و با کسب رتبه‌ی ۵ ستاره از سایت اسکای‌تریکس به یکی از گروه‌های برجسته هواپیمایی در دنیا تبدیل شود. همچنین شرکت هواپیمایی قطرایرویز توانسته برای سال 2022 رتبه‌ی اول را در سایت فوربس کسب کند. هواپیمایی قطر در حال حاضر با بیش از ۲۰۰ فروند هواپیما به بیش از ۱۵۰ مقصد پروازی در شش قاره پرواز دارد. هواپیماهای به روز، قیمت‌های رقابتی (نسبت به دیگر ایرلاین‌های 5 ستاره)، وعده‌های غذایی و پذیرایی متنوع و با کیفیت، مقاصد پروازی پرشمار، امکان پرواز به مقاصد خاص با استفاده از کانکشن بین پروازهای قطر ایرویز با پشتیبانی بالای این خط هوایی و راحتی فضای داخلی و امکانات متنوع بسته به طول مدت پرواز این خط هوایی را در بین کاربران محبوب کرده است.

اتحاد ایرویز

شرکت هواپیمایی اتحاد یا الاتحاد متعلق به امارات متحده عربی است، که هم‌اکنون به‌عنوان چهارمین خطوط هواپیمایی خاورمیانه شناخته می‌شود. این شرکت در نوامبر ۲۰۰۳ به دستور شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان راه‌اندازی شد و در حال حاضر روزانه به ۹۶ مقصد، در شش قاره پروازهای مستقیم دارد. اتحاد ایرویز در رتبه بندی سایت فوربس رتبه‌ی سوم سال 2022 را از آن خود کرده است. پروازهای این خط هوایی در رده‌ی پروازهای لوکس و گرانقیمت دسته‌بندی می‌شود و بیشتر بخاطر امکانات لوکس فرست کلس و فرست کلس آپارتمنت و رزیدنس خود شهرت دارد که در پروازهای طولانی امکاناتی همانند هتل را به مسافران ارائه می‌دهد.

بررسی سنگاپور ایرلاینز

سنگاپور ایرلاینز

سنگاپور ایرلاینز یکی از موفق‌ترین‌ شرکت‌های هواپیمایی در جهان محسوب می‌شود که در سال 1972در کشور سنگاپور تأسیس شد. پایگاه اصلی این خط هوایی فرودگاه چانگی است، چانگی بهترین و زیباترین فرودگاه در جهان است که خود به یک مقصد توریستی تبدیل شده است. هم اکنون این خط هوایی با 200 فروند هواپیما به شش قاره پرواز مستقیم دارد و برای خدمات بالا، تنوع مقاصد، غذاهای خوب، تعداد پروازهای زیاد شهرت دارد. سنگاپور ایرلاینز یکی از رقیب‌های جدی قطر ایرویز محسوب می‌شود و با یک جایزه اسکای‌ترکس کمتر، پشت سر آن قرار می‌گیرد. سایت فوربس در سال 2022 رتبه‌ی پنجم را به این شرکت هواپیمایی داده است.

بررسی ترکیش ایرلاین

ترکیش ایرلاین

شرکت هواپیمایی ترکیش، ایرلاین ملی ترکیه است که در سال ۱۹۳۳ میلادی، به دستور کمال مصطفی آتاتورک و به عنوان یکی از بخش‌های وزارت دفاع این کشور تاسیس شد و در حال حاضر به بیش از ۲۰۰ فرودگاه بین‌المللی در جهان پرواز دارد. این شرکت با داشتن ۲۴۷ مسیر پروازی، چهارمین شرکت بزرگ دنیا از لحاظ مسیرهای پروازی و سومین ایرلاین بزرگ اروپا پس از ایرفرانس و لوفت هانزا از نظر جابه‌جایی مسافر محسوب می‌شود. یکی از دلایل معروفیت این شرکت هوایی کیفیت بالای غذاها و سرو غذاهای ترکی است. همچنین قیمت‌های رقابتی در کلاس پروازی اکونومی باعث شده تا مسافرینی با بودجه‌ها کمتر را به خود جلب کند. در رده بندی سال 2022 سایت فوربس این ایرلاین رده‌ی نهم را کسب کرده است.

هواپیمایی امارات

شرکت هواپیمایی امارات در سال 1985در امارات متحده عربی تأسیس شد. این خط هوایی، بزرگ‌ترین ایرلاین در خاورمیانه محسوب می‌شود که حدود 3600 پرواز در هفته به بیش از 150 شهر در 80 کشور را انجام می‌دهد. این ایرلاین تاکنون جوایز بسیاری کسب کرده است که در این میان، می‌توان به 4 جایزه ایرلاین سال در اسکای‌ترکس اشاره کرد. جالب است بدانید با تمامی این‌ تعاریف، امارات از  دید اسکای‌ترک یک ایرلاین 4 ستاره محسوب می‌شود.  در رتبه‌بندی سال 2022 سایت فوربس شرکت هواپیمایی امارات رتبه‌ی شانزدهم را در میان بیست شرکت برتر هواپیمایی کسب کرده است.

بررسی لوفت‌هانزا

لوفت‌هانزا

شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا از سال ۱۹۵۳ فعالیت خود را در آلمان آغاز کرد. این شرکت با عنوان دومین شرکت هواپیمای بزرگ جهان از لحاظ تعداد مقاصد پروازی، چهارمین ایرلاین برتر دنیا بر پایه میزان درآمد، هفتمین شرکت از نظر حمل‌ونقل بار و مجموع مسافت‌های پروازی و دهمین شرکت بزرگ جهان از لحاظ حمل‌ونقل مسافر شناخته می‌شود. همچنین برترین ایرلاین در بین سایر رقبای اروپایی خود است و جایزه بهترین شرکت هواپیمایی در قاره اروپا را از اسکا‌ی‌ترکس دریافت کرده است. هواپیمایی لوفت‌هانزا هم‌اکنون به صورت روزانه از طریق شهرهای مختلف اروپا به ۲۲۰ مقصد در ۷۸ کشور جهان پروازهای مستقیم دارد.

بررسی ایر فرانس کی‌ ال ام

ایر فرانس (کی‌ ال ام)

شرکت هلدینگ هواپیمایی فرانسوی_هلندی است، شرکت ایر فرانس-کی‌ال‌ام در سال ۲۰۰۴ و در پی ادغام شرکت فرانسوی ایر فرانس و شرکت هلندی کی‌ال‌ام تشکیل شد. اینخط هوایی در حال حاضر به ۱۳۰ مقصد در سراسر جهان خدمات پرواز ارائه می دهد. در سال ۲۰۰۸ این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان بر پایه میزان درآمد انتخاب شد، همچنین بزرگترین شرکت هواپیمایی جهان از لحاظ شاخص مسافر-کیلومتر به‌شمار می‌آید. سایت فوربس در رتبه‌بندی 2022 جایگاه هجدهم را به این هواپیمایی داده است.

 

 

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای بهترین ایرلاین های جهان

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm