تورهای گروهی پیشنهادی تابستان

28 تیر ، 1401
محمدی
comments 0 کامنت

تابستان با تفریحات مخصوص خود از راه رسیده و کسانی که منتظر این فصل داغ سال هستند حالا به دنبال مقاصد محبوب تابستانی برای سفر و تفریح می گردند. با توجه به طبیعت دست و دلباز ایران، در هر گوشه از نقشه می توان جایی برای گذراندن روزهای گرم تابستان و لذت بردن پیدا کرد. معمولا افراد برای مسافرت در سه ماه گرم سال، مناطق کوهستانی را انتخاب می کنند تا هم از ارتفاعات و هوای دلپذیر آن بهره ببرند و هم در دریاچه ها و آبشارهایی که از دل کوه سرچشمه گرفته اند تفریحات آبی را تجربه کنند. در اینجا به چند مقصد پرطرفدار برای سفر در سه ماه دوم سال اشاره کرده ایم.

گیلان گردی

استان های شمالی در تمام فصل ها طرفداران خود را دارند اما گیلان در تابستان چیز دیگری ست. قرار گرفتن در ارتفاعات رشته کوه های البرز و مجاورت دریای فیروزه ای خزر از عواملی ست که گیلان را میان تمام گزینه های دیگر برای سفر برنده می کند. رطوبت در گیلان تقریبا در تمام فصل های سال بالاست و باید خودتان را برای هوای شرجی آماده کنید. اگر اهل طبیعت گردی و کمپینگ گروهی هستید ارتفاعات ماسال یا اسالم در گیلان گزینه ی بسیار مناسبی ست. منطقه ای جنگلی و ییلاقی در میان ابرها. یکی از رویایی ترین منظره هایی که در تمام عمرتان خواهید دید. غذاهای محلی و متنوع استان گیلان یکی دیگر از انگیزه های افراد خوش خوراک برای سفر به این منطقه است. گیلانی ها در ابداع غذاها و خوراکی های جدید همیشه مشهور و پیشگام بوده اند. سوغات گیلان می تواند از همین خوراک و محصولان غذایی باشد و یا صنایع دستی متنوع گیلانی ها که شامل حصیربافی و گلیم و کیف های بافتنی رنگارنگ و غیره است. دیدنی های گیلان به طبیعت سبز و آبی دریا محدود نمی شود، در رشت خانه ی میرزا کوچک خان جنگلی از آثار تاریخی و ملی ماست که برای بازدید مسافران در نظر گرفته شده، یا تالاب زیبای انزلی با تماشای پرندگان مهاجر، کشتی میرزا کوچک خان و بازارهای محلی انزلی، قلعه رودخان فومن با 1600 پله، قلعه ای تاریخی در میان جنگل و کوه و بازارهای مرزی آستارا و ساحل صدف و چشمه ی آب گرم درمانی اش و لاهیجان شهری مختص چای دوستان! از مزیت های شهرهای استان گیلان نزدیکی مسافت میان آنهاست که یک سفر کوتاه و جذاب برای تان رقم خواهد زد.

رفتینگ

رفتینگ از تفریحات هیجان انگیز و مدرنی ست که اخیرا طرفداران زیادی پیدا کرده و به این شکل است که افراد معمولا به صورت گروهی مسیررودخانه های خروشان و پرآب را با قایق های بادی 5 تا 15 نفره و تجهیزاتی مانند جلیقه ی نجات و کلاه ایمنی و پارو می پیمایند. رفتینگ هم مثل ورزش ها و تفریحات آبی دیگر در هوای گرم دلچسب تر از ایام دیگر سال است و در فصل های بهار و تابستان استقبال زیادی از آن می شود. از مناطقی که دارای رودخانه های پر خروش و مناسب شرایط رفتینگ باشند می توان رودخانه ی هراز مازندران، سفیدرود گیلان، سیروان کردستان و زاینده روز چهارمحال و بختیاری را نام برد. تورهای رفتینگ معمولا یک روزه هستند و با قیمت مناسب برگزار می شوند و گذراندن یک روز در طبیعت به صورت گروهی، و آب تنی زیر آسمان آفتابی تابستان تجربه ی خوشی خواهد بود.

اردبیل

اردبیل استانی جمع و جور در گوشه ی سمت چپ نقشه و دارای مرز مشترک با جمهوری آذربایجان و گیلان است که توسط طبیعتی بی نظیر احاطه شده. این استان از لحاظ تاریخی دارای آثاری از ادوار مختلف تاریخ ایران است و برای علاقه مندان به سرگذشت ایران حرف های بسیاری برای گفتن دارد. از پل های تاریخی دوران صفوی گرفته تا بقعه ی شیخ صفی الدین اردبیلی و قلعه های تاریخی مشگین شهر شما را شگفت زد خواهند کرد. برای دوست داران طبیعت نیز کوهنوردی در ارتفاعات سبلان که در اطراف اردبیل حلقه ای سبز ساخته اند و زیبایی های طبیعی دیگر نیز مانند دریاچه ی شورابیل داخل شهر اردبیل با امکانات قایق سواری و گردش در پیرامون آن مقاصد خوبی در نیمه ی اول سال هستند. پل معلق مشگین شهر که طولانی ترین پل معلق خاورمیانه است و از بالای آن نمای سراسر سبز اردبیل دیده می شود از جاذبه های مهم اردبیل است که مسافران زیادی برای تماشا و تجربه ی آن به مشگین شهر اردبیل سفر می کنند. شهر سرعین با چشمه ی آب گرم معروفش که مانند یک آرامبخش طبیعی عمل می کند و برای دردهای مفصلی و بیماری های پوستی و حتی کم خونی مفید است، از دیگر دیدنی های اردبیل به شمار می آید که در میان قشر میانسال طرفداران بیشتری دارد. اگر طرفدار ورزش های زمستانی به ویژه اسکی هستید می توانید در فصل های برفی به پیست اسکی سرعین سفر کنید. همچنین زیبا ترین جاده ی ایران جاده ی خلخال به اسالم است که در سفر به اردبیل هرگز تجربه ی این مسیر ابری و سحر آمیز را از دست ندهید.

کردستان

استان مرتفع و برفگیر کردستان با آب و هوای مدیترانه ای از دیگر مقصد های جذاب برای سفر در تعطیلات تابستان است. به طور کلی در نیمه ی اول سال به خصوص فصل بهار، کردستان با باران های بهاری آب و هوایی فرح بخش داشته و در تمام فضاهای داخل شهر هم به هر سو نگاه کنید تر و تازگی طبیعت چشمتان را می نوازد. رد پای رشته کوه های زاگرس و کوه آبیدر در شهر سنندج کاملا هویداست و می توانید در پارک بزرگ آبیدر با تمام امکانات و تجهیزات گردشگری که در آن برای گردشگران تدارک دیده شده چادر مسافرتی برپا کنید و شب را بمانید. این مجموعه ی گردشگری جذابیت هایی از جمله سینمای روباز تابستانی نیز دارد که مسافران از آن استقبال می کنند. از شهرهای مهم کردستان که حتما نام آن به گوشتان خورده بانه است که به خاطر بازارهای مرزی اش بسیار معروف شده و مورد استقبال مردم کل ایران قرار گرفته. علاوه بر بازارچه های مرزی، غار سنگی حسین کوهکن از دیدنی های دیگر بانه است. شهر مریوان نیز با فاصله ی کمی از آن بزرگترین دریاچه ی آب شیرین ایران را در خود جای داده که دریاچه ی زریوار نام دارد و در کنار آن یک پارک ساحلی با امکانات تفریحی ساخته شده.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای تورهای گروهی پیشنهادی تابستان

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm