شرکت های هواپیمایی ترکیه بیشتر آشنا بشیم

15 تیر ، 1401
فراهانی
comments 0 کامنت

پروازهای ترکیه و ایرلاین‌های این کشور از بهترین پروازها و شرکت‌های هواپیماپی دنیا محسوب می‌شوند. پروازهای این کشور از جهات مختلفی بین ایرانیان طرفدار دارند. هم برای سفر به شهرهای دیدنی خود ترکیه و هم برای سفر به کشورهای دیگر. درواقع بسیاری از ایرانیانی که به کشورهای اروپایی، آمریکا مهاجرت کرده‌اند، با پروازهای ترکیه به یکی از شهرهای این کشور مانند استانبول یا آنکارا رفته و سپس از این مقصد میانی مجدد با یک پرواز ترک به سمت کشور مقصد پرواز می‌کنند. امروز قصد داریم با کمک کارشناسان تایسیز پرواز درمورد شرکت‌های هواپیمایی ترکیه اطلاعات کاملی را دراختیار شما قرار دهیم.

 

ترکیش ایرلاین ترکیه

ترکیش ایرلاین را باید معروف‌ترین و مشهورترین شرکت هواپیمایی ترکیه دانست. ترکیش ایرلاین در سال ۱۹۳۳ به‌دستور مصطفی کمال آتاتورک تأسیس شد و در سال ۲۰۱۵ عنوان بهترین ایرلاین در اروپا را به خود اختصاص داد. ترکیش ایرلاین درحال حاضر به مقاصد متعددی در اروپا، آسیا، آفریقا و ایالات متحده آمریکا پروازهای مستقیم دارد. فعالیت این شرکت از سال ۲۰۱۴ رشد گسترده‌ای داشته و طی این سال‌ها مقاصد آن به ۲۹۰ شهر ارتقاء یافته است. فرودگاه بین‌المللی آتاترک و فرودگاه بین‌المللی صبیحه گوکچن قطب‌های پروازی ترکیش ایرلاینند. این شرکت هواپیمایی درحال حاضر دارای دارای ۳۲۳ فروند هواپیمای جت مسافربری است.

 

تیلویند ایرلاین

شرکیت هواپیمایی تیلویند در سال ۲۰۰۶ تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در شهر استانبول قرار دارد. تیلیویند درحل حاضر به ۴۰ شهر در ۱۴ کشور دنیا پرواز دارد و شهرهای تهران و اصفهان در ایران از مقاصد آن هستند. این شرکت هواپیمایی نوپا اما موفق ترکیه در ناوگان هواپیمایی خود۵ فروند هواپیمای Boeing 737-400 جای داده است. تیلیویند ایرلاین از نظر امنیت پرواز امتیاز بالایی دارد و البته قیمت آن‌ها نیز مناسب و ارزان اریابی می‌شوند. تیلویند از بین شرکت‌های هواپیمایی ترکیه در سال ۲۰۱۳ پیشرفت چشمگیری داشت و کم‌کم به یکی از ایرلاین‌های معروف این کشور تبدیل شد.

 

پگاسوس ایرلاین ترکیه

پگاسوس ایرلاین را باید یکی دیگر از شرکت‌های هواپیمایی ترکیه با پروازهای ارزان‌قیمت و ایمن دانست. نکته مهم درمورد پروازهای پگاسوس، کیفیت و خدمات قابل قبول پروازها درعین قیمت مناسب آن‌ها است. البته باید گفت که در پروازهای این ایرلاین پذیرایی حذف شده است تا بلیط‌ها با قیمت ارزان عرضه شوند. مالکیت این شرکت که در سال ۱۹۹۱ فعالیت خود را آغاز کرد، به خانواده سابانجی تعلق داشته و درحال حاضر با ۶۰ جت مسافربری، به ۱۰۳ مقصد در کشورهای مختلف پرواز مستقیم دارد. پگاسوس بعد از ترکیش ایرلاین محبوب‌ترین شرکت هواپیمایی ترکیه است. فرودگاه صبیحا قطب پروازی پگاسوس ایرلاین است.

 

انور ایر ترکیه

انور ایر یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ترکیه است که دفتر مرکزی آن در فرودگاه بین‌المللی آتاتورک قرار دارد و به نظم درخدمات و پروازهای خود معروف است. این شرکت که در سال ۱۹۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد تا سال ۲۰۰۳ یک شرکت هواپیمایی داخلی بود و از این سال پروازهای خود را به خارج از مرزهای ترکیه آغاز کرد. انور ایر اکنون بزرگترین شرکت‌ هواپیمایی بین‌المللی خصوصی ترکیه است. این شرکت درحال حاضر ۸۰ مقصد در ۲۰ کشور دنیا و ۱۲ مقصد در داخل مرزهای ترکیه دارد. انور ایر ابتدا فعالیت خود را با اجاره هواپیماهای ایرباس آ- ۳۲۰ آغاز کرد اما کنون سالیانه بیش از ۱.۴ میلیون مسافر را با ۳۰ ایرباس خود جابجا می‌کند.

 

سان اکسپرس ترکیه

سان اکسپرس که حاصل مشارکت ترکیش ایرلاین و لوفت‌هانزا است در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد و اکنون یکی از شرکت‌های هواپیمایی معروف و شناخته شده ترکیه است. این شرکت در حال حاضر با ۷۰ فروند جت مسافربری خود روزانه به ۱۰۷ مقصد در اروپا، آسیا و آفریقای شمالی پروازهای مستقیم دارد. فرودگاه عدنان مندرس و فرودگاه آنتالیا، قطب‌های پروازی این شرکت محسوب می‌شوند. سان اکسپرس که دفتر مرکزی آن در آنتالیا است، عنوان بزرگترین موسسه این شهر را به خود اختصاص داده است.

 

کرندون ایرلاین ترکیه

Corendon از دیگر شرکت‌های هواپیمایی ترکیه است که دفتر مرکزی آن در آنتالیا قرار دارد و قطب پروازی آن نیز فرودگاه بین‌المللی آنتالیا است. کورندون با ۱۴ فروند بوینک ۷۳۷ خود به ۱۳۷ شهر در ۳۳ کشور جهان پرواز دارد و ۱۳ سفر داخلی (پرواز به شهرهای ترکیه) در لیست سفرهای آن دیده می‌شود. کرندون ایرلاین به پروازهای ایمن و خدمه پرواز حرفه‌ای معروف است.

 

فری برد ایرلاین ترکیه

شرکت Freebird Airlines یکی از شرکت‌های هواپیمایی خصوصی ترکیه است که دفتر مرکزی آن در استانبول واقع شده و از فرودگاه‌های آتاترک استانبول، فرودگاه‌ بین‌المللی آنتالیا و فرودگاه دالامان موغلا پرواز دارد. این شرکت فعالیت خود را از سال ۲۰۰۳ آغاز کرده و با شرکت‌های گردشگری متعددی در جهان مانند TUI و First Choice قرارداد همکاری دارد. فر برد دارای گواهی‌های جهانی متعدد مانند IOSA و JAR OPS-1 و JAR 145 است. ناوگان فری برد درحال حاضر شامل در حال حاضر ۸ فروند هواپیمای ایرباس A320 می‌شود.

 

بورا جت ایرلاین ترکیه

بوراجت ایرلاین فعالیت خود را از سال ۲۰۱۰ با اجاره سه فروند هواپیمای دست دوم فرانسوی-ایتالیایی ATR 72-500 در ترکیه آغاز کرد و اکنون روزانه به ۲۲ مقصد در جهان پرواز مستقیم دارد. بوراجت از مبدا استانبول به مقاصد اراک، اردبیل و رشت پرواز دارد که برای ایرانیان امتیازی مثبت محسوب می‌شود. ناوگان بورا جت درحال حاضر از ۷ فروند امبرائر ۱۹۰ با گنجایش ۱۰۰ مسافر و ۶ فروند امبرائر ۱۹۵ با گنجایش ۱۱۸ مسافر تشکیل می‌شود.

 

آنادولوجت ایرلاین ترکیه

آنادولاجت یکی از زیرمجموعه‌های ترکیش ایرلاین است که در سال ۲۰۰۸ تاسیس شد و پروازهای آن تنها به مقاصد داخلی این کشور اختصاص می‌یابد. ناوگان هوایی آن شامل ۴۰ جت مسافربری می‌شود که مسافران را به ۳۷ مقصد در داخل مرزهای ترکیه منتقل می‌کنند. فرودگاه‌های صبیحه گوکچن و اسن بوغا مبداهای پروازی این ایرلانند. اگر قصد سفر بین شهری در داخل ترکیه را دارید، پروازهای انادولوجت باقیمت مناسب و امنیت بالا، انتخاب‌های خوبی محسوب می‌شوند.

 

سخن پایانی

درنهایت باید گفت، پروازهای بعضی از شرکت‌های هواپیمایی ترکیه در دنیا به کیفیت، امنیت و خدمات خوب مشهورند. اگر سری به سایت‌های مراکز آماری ترکیه بزنید خواهید دید که شرکت اطلس جت در راس جدول رضایت‌مندی مسافران قرار گرفته است و پس از آن شاهد نام شرکت‌های کرندون و ترکیش ایرلاین هستیم. اگر برای سفرهای خود به‌دنبال پروازهایی ایمن و درعین حال خوش‌قیمت هستید، پروازهای ترکیه می‌توانند بهترین و مناسب‌ترین انتخاب‌ها برای شما باشند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای شرکت های هواپیمایی ترکیه بیشتر آشنا بشیم

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm