در ایروان از کجا خرید کنیم ؟

17 تیر ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

یکی از اهداف اصلی سفر خرید کردن و چرخ زدن در مراکز خرید است. خرید کردن همواره یک فعالیت و نوعی تفریح نشاط‌آور است. گویا بدون خرید سفر کامل و پربار نخواهد شد. برهمین اساس همواره سعی می‌کنیم پیش از سفر، مراکز خرید خوب و مناسب مقصد خود را شناخته و برای دیدن از این مراکز برنامه‌ریزی می‌کنیم و وقت مشخصی را قرار می‌دهیم. از آنجا که تور ارمنستان در سال‌های گذشته بسیار مورد استقبال ایرانیان قرار گرفته و به یکی از مقاصد گردشگری ما تبدیل شده است، قصد داریم مراکز خرید ایروان را به‌عنوان پایتخت این کشور شما معرفی کنیم.

 

مراکز خرید سنتی و مدرن ایروان

ابتدا باید این توضیح را داد که در ایروان و به‌طور کلی ارمنستان،‌مراکز خرید و محل‌هایی که می‌توان از آن‌ها خریدهای مناسب و مقبول داشت، اصولا به دو دسته تقسیم می‌شوند. بازارهای سنتی با مغازه‌های کوچک و بزرگ متعدد که در آن‌ها می‌توان اجناس ارزان‌قیمت و باکیفیت خوبی تهیه کرد و برای تهیه سوغات‌های مخصوص ارمنستان بسیار مناسبند. مراکز خرید مدرن و لوکس که برای خرید برند‌های معروف و شناخته‌شده اهداف خوبی محسوب می‌شوند. با این پیشگفتار در ادامه به معرفی بهترین و مناسب‌ترین مراکز خرید ایروان از هر دو گروه می‌پردازیم.

 

ایروان مال

ایروان مال یکی از بزرگترین و معروف‌ترین مراکز خرید ایروان و ارمنستان است که به‌عنوان بزرگترین مرکز تفریحی سرپوشیده ارمنستان نیز شناخته می‌شود. در این مرکز ۱۲۷ برند شناخته شده مانند زارا، منگو، اچ‌اندام و ... فروشگاه دارند. فوت‌کورت، شهر بازی، سینما و سالن تئاتر از دیگر امکانات این مرکز ۳ طبقه خریدند. در فودکورت ایروان مال می‌توانید انواع غذاهای سنتی ارمنستان و غذاهای بین‌المللی را امتحان کنید. ایروان مال هرروزه از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است و بهترین مرکز برای خرید سوغاتی تور ایروان می باشد .

 

دالما گاردن

مرکز خرید دالما گاردن قدیمی ترین مرکز خرید غیرسنتی ایروان است که همه آنچه از یک مرکز خرید انتظار دارید را در اختیار شما قرار می‌دهد. انواع پوشاک زنانه، مردانه و بچه‌گانه را می‌توان در باغ دالما از برندهایی مانند برکشا، نکست، بوسینی و نیویورکر خریداری کرد. دالما گاردن دارای فودکورت و سالن سینما است. این مرکز در ۳ طبقه و با ۱۱۶ فروشگاه مقصد خوبی برای خرید انواع لوازم آرایش، عطر و ادکلن، وسایل الکترونیکی و اسباب‌بازی است. ساعت کاری دالما گاردن ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است.

 

تشیر استریت

اگر بخواهیم از یک مرکز خرید نسبتا گران در بین مراکز خرید ایروان نام ببریم،‌ تاشیر استریت خواهد بود. Tashir Street Shopping Gallery دارای ۷۰ فروشگاه از برندهای معتبر و شناخته شده است. این مرکز محلی برای بازی کودکان دارد و از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعال است. تاشیر استریت زیر خیابان شمالی دوم ایروان است.

 

مترونوم

این مرکز خرید یکی از بهترین مراکز خرید ایروان است که به‌دلیل دسترسی ساده و آسان از طریق مترو محبوبیت خوبی دارد. تنوع کالا در مترونوم بالا است و البته قیمت‌های کالاها نیز مناسب ارزیابی می‌شوند. برندهای فوق‌العاده‌ای نظیر پوشاک ورزشی آدیداس، نایک، پوما، ریبوک و ... را می‌توان در این مرکز خرید ۲۴ ساعته خریداری کرد.

 

مرکز خرید نُرث اونیو

مرکز خرید خیابان شمالی، در یکی از خیابان‌های زیبا و دیدنی ایروان قرار دارد. قدم زدن در این خیابان به‌تنهایی جذاب و خوشایند است. پیاده‌روهای آن از مکان‌های مناسب برای پیاده‌روی‌های شبانه محسوب می‌شوند. در تمامی کوچه‌ها و گذرهای این خیابان شاهد رستوران‌ها و کافه‌های متعدد خواهید بود. در این خیابان فروشگاه‌ها و مغازه‌های مختلفی وجود دارند که اقلام گوناگونی مانند کیف و کفش، پوشاک، ‌لوازم آرایش و .... را عرضه می‌کنند. نوازنده‌های خیابانی از دیگر جذابیت‌های این خیابان محسوب می‌شوند. نکته دیگر اینکه با دیدار از نرث اونیو به مراکز خرید تاشیر استریت و اسکاد نیز دسترسی خواهید داشت.

 

روسیا مال

روسیا مال یک مرکز خرید ۷ طبقه در ایروان است که در نزدیکی میدان جمهوری ایروان قرار دارد. روسیا مال در سال ۲۰۱۶ افتتاح شد و در آن اجناس مختلفی از پوشاک و کیف و کفش و انواع اکسسوری گرفته تا طلا و جواهر و ساعت می‌توان خریداری کرد. ساعت کار آن از ۱۰ صبح تا ۱۰ شب است و در آن می‌توان از امکاناتی مانند فودکورت، سالن سینما و زمین بازی کودکان بهره برد. 

ریو مال

در ریو مال نیز می‌توانید شاهد فروشگاه‌های برندهای مختلف و معروف باشید و از حراج‌های دوره‌ای آن‌ها خریدهای مناسبی کنید. یک مزیت ریو مال نسبت به دیگر مراکز خرید ایروان کوچک بودن آن است. درواقع چرخیدن در تمامی مغازه‌های این مرکز خرید دو طبقه زمان زیادی از شما نخواهد گرفت و می‌توانید با صرف وقت کم، خرید خوبی داشته باشید. سینما،‌ فودکورت و زمین بازی کودکان از دیگر امکانات این مرکز خرید محسویب می‌شوند.

بازار ونسیاج

Vernissage یا ورنیساژ یا ونسیناج یکی از بازارهای سنتی ایروان است که در بین اهالی بومی آنجا محبوبیت بالایی دارد و محل خوبی برای خرید سوغات ارمنستان محسوب می‌شود. نکته جالب اینکه این بازار محلی و سنتی، از دست بازرهای هفتگی است و تنها شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها در نزدیکی میدان جمهوری ایروان برپا می‌شود. با گردش در این بازار علاوه بر خرید، حال و هوایی جالب و کم‌نظیر را تجربه خواهید کرد. اجناس عتیقه، پوشاک، عروسک، گلیم، مجسمه‌های کوچک و وسایل دکوراسیون منزل، کتاب‌های قدیمی، انواع فرش، صنایع دستی، نقاشی، آثار چوبی و تابلوهای نقاشی‌ اجناسی هستند که در این بازار می‌توان پیدا کرد. این بازار اکنون به یکی از جاذبه‌های گردشگری ایروان تبدیل شده است. هنگام خرید در بازار ونسیاج چانه زدن برسر قیمت‌ها را فراموش نکنید.

 

بازار گوم شوکای

این بازار نیز یکی دیگر از بازارهای سنتی ایروان است و روزانه از خریدارانی زیادی پذیرایی می‌کند. گوم شوکای نیز محل مناسبی برای خرید سوغاتی‌ها و کالاهای اصیل ارمنستانی محسوب می‌شود. انواع گوشت، سبزیجات، ظرف، میوه‌های خشک، ادویه و میوه‌های تازه، انواع شیرینی‌های خوشمزه، آجیل و سایر اقلام محلی در این بازار با قیمتی مناسب عرضه می‌شوند. اگر علاقه به صنایع دستی محلی دارید، می‌توانید آن‌ها را در این بازار با تنوع خوبی پیدا کنید. بازار گوم شوکای در طول هفته از ساعت ۱۱ صبح تا ۵ عصر فعال است.

 

سخن پایانی

در ایروان می‌توان به مراکز خرید محلی و سنتی دیگری مانند مرکز خرید سورمالو، بازار بنگلادش و بازار هرازدان نیز اشاره کرد. این بازارها اغلب قیمت مناسبی دارند و تنوع اجناس آن‌ها نیز خوب است. اما نباید فراموش کرد که به‌دلیل خرید مردم بومی و محلی از این بازارها، تقریبا همیشه شلوغ و پرترددند. اما اگر فرصت داشته باشید، ‌بازدید از آن‌ها برای شما خالی از لطف نخواهد بود. ضمن اینکه یادآوری می‌کنیم که خرید در ارمنستان چه از نظر کیفیت اجناس و چه قیمت آن‌ها می‌تواند مقرون به‌صرفه و لذت‌بخش باشد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای در ایروان از کجا خرید کنیم ؟

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm