سفر به قلعه رودخان

مهدی مرادی
comments 0 کامنت

سفرنامه قلعه رود خان

مهرماه بود با دوستام دور هم جمع بودیم که آخر هفته کجا بریم که بهمون خوش بگذره اونقدر تعریف قلعه روخان و شنیدیم تصمیم گرفتیم یه سفر یک روزه به این قلعه تاریخی بریم ، بحث سر این بود که کی ماشین بیاره کی رانندگی کنه به این نتیجه رسیدم که با تور یک روزه بریم ، بعد از گشت زدن تو تبلیغات و گوگل با آژانس تایسیز پرواز آشنا شدیم تور یک روزه قلعه رودخان ثبت نام کردیم . اینجوی هم قیمتش برامون بهتر شد و هم نگرانی رانندگی تو جاده رو نداشتیم .

بعداز تماس ارسال اسمی از طرف آژانس برامون برگه قرارداد ارسال شد و برنامه سفر تور قلعه رودخان و قیمت و اسامی و خدماتی که قرار بود بهمون بدن توش ذکر شده بود . تازه بیمه هم شدیم .

روز قبل سفر از طرف شرکت لیدرمون زنگ زد و توصیه های سفر قلعه رودخان بهمون کرد و گفت با خودمون لباس راحت و کفشی که بشه باهاش پیمایش کرد و توصیه کرد .

جمعه ساعت 04:30 صبح قرارمون دور میدان برادران شهید رحمانی (آپادانا) شد و ساعت پنج صبح حرکت کردیم . اولش لیدر تورموراجب قلعه رود خان توضیح داد و برنامه سفر گفت و ازمون درخواست که مثل یه خانواده باشیم و گروهی کارهامون انجام بدیم . وسیله نقلیه ما 25 نفر بود که صندلی هاش راحت بود و مانیتور داشت تو مسیر چنتا بازی کردیم .

برای صبحانه رفتیم رستوران آفتاب بعد از اتوبان قزوین بود یه صبحانه صلف سرویس عالی بود که دلی از عزا در آوردیم و کلی بهمون چسبید . حرکت کردیم و به سمت اتوبان رشت رفتیم و در رودبار توقف داشتیم و از سد منجیل دیدن کردیم .بعد از یه توقف برای سرویس بهداشتی رفتن به سمت فومن رفتیم و از فومن به سمت قلعه رودخان رفتیم جاده فومن به قلعه رودخان خیلی قشنگ بود مملو از درختان بود که یکی از جاده های رویایی بود . اتوبوس تو پارکینگ پارک کرد و به سمت پله ها رفتیم .

از پارکینگ تا رسیدن به پله های یه بازارچه کوچیک بود که محصولات محلی و صنایع دستی میفروختن جنتا رستوران با مزه داشت . مرد محلی اونجا بود که چوب دستی میفروخت این چوب دستی برای افرادی که براشون سخت بود کمک می کرد و باعث راحت تر بالا رفتن از این کوه می شد .مطلع شدیم که تو مسیر هم ایستگاه های استراحت هست که تو این ایستگاه کافه هم بود که میز داشت و میتونستی هم نوشیدنی هم غذا بخری و بخوری . بعضی از این رستوران های استراحتگاه ها کنار رودخانه بودن که لذت اونجا نشیتن چند برابر می کرد

خوب اولش برامون سخت بود فکر سنگینی راه بودیم اما استراحت کردن تو این ایستگاه ها خیلی کمکون میکرد مخصوصا نوشیدن چایی آتیشی و غذا ها محلی برای کسایی که شیکمو هستن و غذا محلی دوست دارن . تو استراحتگاه 4 بود که میشد عکس با لباس محلی تو یه فضای که محلی  طراحی کرده بودن بگیرم . من عکس گرفتن دوست دارم چون باعث ثبت خاطره میشه و بعدا با دیدن عکس ها کلی خاطرات زنده میشه .

داشتیم با راه کلی میکردیم به طوری که طولانی بودن و سخت بودن مسیر اصلا به چشم نیومد دیواره های قلعه مشخص شد .وقتی وارد قلعه شدیم متوجه بزرگی و عظمت قلعه شدیم . دقیقا همون چیزی بود که راجبش خونده بودم . تو قلعه چنتا عکس یادگاری گرفتیم و چرخ زدیم بعد به گفته راهنمای سفرمون آماده بازشگت شدیم . برگشتی بخاطر سرازیر مسیر راحت تر بود اما بیشتر باید احتیاط میکردیم که سر نخوریم .

بعداز بازگشت از بازارچه یکمی سوغاتی محلی خریدم و اومدیم سوار اتوبوس شدیم . حدود ساعت یک برای نهار رفتیم رستوران و غذا رستوران به صورت منو انتخابی بود ( باغالی پلو با ماهی ، چلو کباب ، چلو جوجه کباب ، میرزا قاسمی ، زرشک پلو مرغ ، باقلاقاتوق) . غذاشونم کیفیتش خوب بود کنار هر غذا یه ماست و نوشیدنی هم دادن . هر چقدر از زیبایی قلعه رود خان بگم بازم کمه باید خودتون بیاین و ببینین .

قبل از ورود به اتوبان رشت تویه مجتمع برای خرید زیتون و وسایل مورد نیاز نگه داشتن .

موقع برگشت غروب آفتاب کنار اتوبان توقف کردیم یه نمه بارونم هم میومد که باعث شد لذت سفرمون چند برابر شه .

سفر به قلعه رودخان با این آژانس به ما خیلی خوش گذشت و باعث شد یکی از به یادگار ماندنی ترین سفرهامون بشه .