کیف شهری رنگارنگ در اکراین

16 بهمن ، 1397
ایزدی
comments 0 کامنت

کیف شهری رنگارنگ در اکراین

کیف یا کی اف بزرگترین شهر و پایتخت  کشور اوکراین  می باشد و در کنار سواحل رود دنیپر واقع شده است  می باشد.این شهر مرکز سیاسی، صنعتی، علمی و فرهنگی کشور می باشد یعنی بیشتر روادید سیاسی در اوکراین پیش می آید، ریشه درشهر کیف دارد و زادگاه بسیاری از دانشمندان و محققان این کشورمی باشد.

یکی از شهرهای قدیمی شهرهای اروپای شرقی نیز میباشد ودارای معماری مجلل مربوط به  قرون وسطا میباشد .همچنین بیشتر روادید سیاسی در اوکراین پیش می آید، ریشه درشهر کیف دارد .

کیف را مادر شهر های روسی می نامند به این دلیل که   این شهر مرکز دولت کهن کیفسکایا روس بوده است. کیف یکی از شهرهای قدیمی شهرهای اروپای شرقی که دارای معماری مجلل مربوط به  قرون وسطا میباشد .

کیف توسط  رود دنیپر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده است وبه دلیل سرسبزی و بنا های تاریخی  که دارد  به رو عنوان "شهری در باغ " و "شهر موزه ها"  معروف است. مساحت این شهر ۸۰۰ کیلومتر مربع می باشد که بالغ بر ۵۰۰ کیلومتر مربع آن فضای سبز و بقیه بخش ساختمانها و اماکن عمومی تشکیل می دهد. این شهر ۵/۲ میلیون  نفر جمعیت دارد که پر جمعیت ترین شهر اوکراین به حساب می آید

کیف در زمینه حمل و نقل عمومی بسیار پیشرفته‌ میباشد . سومین خط مترو اتحاد جماهیر شوروی سابق بعد از مسکو و سنت‌پترزبورگ در شهر کیف ساخته شد و یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های دنیا آرسنالنا در 102 متری زیر زمین در این شهر قرار دارد از آن به عنوان پناهگاه  میتوان استفاده کرد. طول سیستم 59.7 کیلومتر و تعداد قطارها 664 عدد می‌باشد. ساعت کار مترو از 6 بامداد تا نیمه شب است و روزانه 1.7 میلیون نفر یعنی %34 جمعیت شهر را جابه‌جا می‌کند.

 

بعضی از موزه های معروف  کیف :

1.موزه ملی چرنوبیل :  این موزه در باره فاجعه بزرگ هسته ای که باعث آتش سوزی وانفجار راکتور هسته ای عظیم چرنوبیل  شد. انواع ایزار آلاتی این موزه و  لباس‌های در سایزهای متفاوت، ماسک گاز، کامیون، تصاویری از کودکان، کارگران اورژانس و غیره را در این موزه میتوانید ببینید .

 

       

2.موزه جنگ : یکی از موزه های ملی تاریخ اوکراین در جنگ جهانی دوم "مجموعه ی یادبود جنگ آلمان و شوروی" می باشداین موزه درتپه های زیبا در سمت راست رودخانه دنیپر قرار دارد ویکی از بزرگترین موزه های اوکراین با بیش از 300 هزار نمایشگاه است که در مجسمه 62 متری مادربزرگ مشهور قرار دارد که یکی از مشهورترین نشانه های کیف است .

3.موزه کلیسا سنت سوفیا : کلیسای سنت سوفیا یک بنای تاریخی است که در شهر کیف واقع شد ه این کلیسا دارای 13 گنبد بلند طلایی رنگ در بالای برج های سفید  میباشد. موزه این کلیسا دارای نقاشی هایی مربوط به قرن 11 میلادی منحصر به فرد وشخصیت های پدران کلیسا، جنگجویان و صحنه های پر رمز و راز می باشد .

4. موزه هنرهای معاصر :  نمایشگاه این موزه شامل دو بخش تاریخی :

  - هنر عامیانه اوکراین  از قرن 17 تا اوایل قرن 20 میلادی

  - هنر اوکراین در زمان شوروی

نمایشگاه موزه به بخش های مختلفی مانند چوب کاری، بافندگی، گلدوزی، نقاشی تزیینی، سرامیک، ظروف و غیره تقسیم می شود. به طور کلی این  نمایشگاه بر اساس اصول تاریخی، زیست شناسی و قوم نگاری می باشد.

 5. موزه زندگی محلی و روستایی :  این موزه که در جنوب شهر کیف قرار دارد که دارای 150 ساختمان از بناهای معماری قومی کشور اوکراین می باشد و در داخل خانه های روستایی می توان نقاشی ها، ابزار، فرش، سرامیک، وسایل نقاشی وسایل خانه، پارچه، لباس محلی، گلدوزی، ، اشیاء فلزی و غیره را میتوان دید.

 

جاذبه های معروف شهر کیف :

1. میدان استقلال : میدان اصلی و به عبارتی میدان مرکزی کیف میباشد . این میدان از قدیم تا کنون مکانی برای  تجمع مردم کیف میباشد و رویداد های سیاسی زیادی در این میدان معروف به وقوع پیوسته است .

 2.خیابان خرشاتیک : خیابان خرشاتیک خیابان قدیمی و زیبا یی در کیف که به صورت شبانه روزی باز است که به آن "خیابان زنده " نیز می گویند.این خیابان  از وسط میدان استقلال گذشته است و در دو طرف  میدان استقلال، خیابان‌های اینستیتوتسکا و خیابان آرشیتکت هورودتسکی را قطع می‌کند.

 3.کلیسا پانتلیمون:  یکی از پرطرفدارترین جاذبه‌های کیف این کلیسای جامع می باشدکه دارای معماری چشم گیرمی باشد و همچنین پارک وسیع و زیبایی که در اطرافش قرار گرفته محبوبیت این کلیسا را بیشتر کرده است

 5.دروازه طلایی : دروازه طلایی یکی از دیدنی های کیف می باشد که در گذشته به عنوان ورودی شهر کیف استفاده میشد و اکنون به عنوان موزه مورد بازدید توریست ها قرار میگیرد این دروازه بارها تعمیر و بازسازی شده است با این حال شکل ظاهری خود را از دست نداده است با رفتن به داخل این دروازه میتوانید به قرنها قبل سفر کنید .  این دروازه در خیابان ولدیمیر واقع شده است. در نزدیکی این دروازه یک سالن تئاتر و یک ایستگاه مترو قرار دارد.6.    پل عشق : این پل، نماد عشق و محبت در اوکراین می‌باشد. پیاده روی رمانتیک، نماد عشق را می توان بر روی پل عشاق شهر کیف مشاهده کرد.این پل نیز نام های دیگر دارد مانند (پل خودکشی، پل شیطان) در واقع، نام اصلی آن پل پارک است. پل پارک چوبی میباشد و دامنه های پایین تر از دنیپرو و خرشاتیک را متصل میکند. روی نرده‌های کناری این پل هزاران قفل نصب شده که افراد عاشق، نامشان را روی قفل‌ها حک میکنند . پل عشاق در قسمت شمال پارک  مارین اسکای کیف واقع شده‌است .

7.    تونل عشق : این تونل که به تونل افسانه های عاشقی شناخته شده است و یک مسیر رویایی میباشد چرا که در این مسیر شاخه های درختان به هم پیوند خورده است . می گویند اگر زوج های جوان دست در دست هم از این تونل عبور کنند و آرزوهایشان را زمزمه کنند. رویاهای شان به واقعیت  تبدیل می شود

8.خیابان لند اسکیپ : بدون شک میتوان گفت این خیابان یکی از زیباترین منطقه پایتخت اکراین حساب میشود . این خیابان معروف  مانند یک شهر افسانه ای پر از انواع و اقسام مجسمه ها و جاذبه های جذاب و شگفت انگیزمیباشد.

 

9. باغ گل مرکزی: این باغ در سال 1936 تاسیس شد. این باغ که تنوع گل و گیاه  نمایشگاهی  و زیبا زیادی دارد  میتوان گفت حدودا 13000 نوع گل و درخنچه های گوناگون در این باغ  نگه داری میشود .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای کیف شهری رنگارنگ در اکراین

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm