برقراری پرواز چارتر تهران استانبول پس از کرونا

27 دی ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

پرواز چارتر تهران استانبول به صورت غیر مستقیم

 پس از کش و قوس های فراوان و عدم صدور مجوز فی مابین کشورهای ایران و ترکیه مبنی بر برقراری پرواز بین تهران و استانبول شرکت های هواپیمایی تصمیم به برقرار پرواز به صورت غیر مستقیم گرفتند . با توجه به روابط بین شرکت های خدمات مسافرتی و شرکت هواپیمایی نوردویند روسیه طی مذاکرات قرار شد پرواز فی ما بین تهران استانبول از طریق کشور روسیه و شهر مسکو برقرار شود . یعنی در دوران کرونا مسافرانی که قصد سفر به استانبول را دارند میتوانند از طریق کشور روسیه ، به شهر استانبول سفر کنند .

تا قبل از این در دوران کرونا برای سفر به استانبول فقط از طریق هواپیمایی قطر امکان پذیر بود که با تصمسم های انجام گرفته پرواز نوردویند هم اضافه شد با این تفاوت که این پرواز در مسیر تهران مسکو استانبول و بلعکس به صورت پارتر بوده و از نظر قیمتی هم می بایست از پرواز قطر ایر مناسب تر می باشد . 

در صورت برقراری پرواز نوردویند این ایرلاین روسی میتواند پل ارتباطی فی ما بین ایران و ترکیه باشد و باید دید که مسئولان و سران سیاسی بین دو کشور ایران و ترکیه در این مورد چه تصمیمی خواهند گرفت . در صورتی که مسافران ایرانی با این ایرلاین بتوانند به کشور ترکیه سفر کنند این سوال خواهد بود که چرا پرواز های ایرانی و ترک به صورت مستقیم بین دو کشور پرواز ندارند .

در این دوران کرونا خیلی از گردشگران دوست داشتند تا به کشور ترکیه سفر کنند اما قیمت های نجومی هواپیمایی قطر باعث شده بود تا این امر کمتر بین مرد باشد و تقاضا برای رفتن به ترکیه فقط برای افراد تاجر و کسانی که وقت سفارت داشتند تصمیم سفر به ترکیه داشته باشند .

امید است با برقراری پرواز نوردویند برای جا به جایی مسافران به استانبول ، بتوان نرخ سفر به ترکیه را کاهش داد تا این امر باعث رونق صنعت گردشگری شود .

بعضی از کارشناسان از این موضوع ترس دارند که سفر به کشور ترکیه برای همیشه باید از طریق کشور دیگر انجام شود ، سال های قبل شاهد این موضوع بودیم که از ایران هیچ پرواز مستقیمی به شهرهای ساحالی ترکیه پرواز نمیکرند و با یک توقف کوتاه در یکی از شهر های ترکیه می بایست به شهر آنتالیا میرفت و یا پرواز های ایرانی که امکان برقراری پرواز مجدد از شهر های ترکیه نداشتند به شهر برای رساند مسافران به شهر آنتالیا ، مسافران را به فرودگاه اسپارتا یا دنیزلی می برند و از طریق این شهرها مسافران به مقصد خود میرسند . ولی امروز به بهانه مریضی کرونا سفر به ترکیه از طریق کشورهای دیگر که از اول دورنا کرونا از طریق هواپیمایی قطر و امروز که پرواز نوردویند از طریق روسیه مسافران را به ترکیه خواهد برد . باید منتظر ماند و دید آیا پرواز به صورت مستقیم بین دو کشور ایران و ترکیه برقرار خواهد شد یا نه ؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای برقراری پرواز چارتر تهران استانبول پس از کرونا

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm