تاریخ بازگشای مرز ایران و ترکیه

27 دی ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

بازگشایی مرز ایران و ترکیه

مرز ایران و ترکیه تا به امروز به صورت رسمی باز نشده است ، ولی تا امروز مسافران میتوانند از با پرواز ایرلاین قطر ایرویز به   استانبول بروند . پس از اینکه ویروس کرونا در سراسر جهان پخش شد و مرزهای بین کشورها بسته شد و صنعت توریست تعطیل شده و از این موضوع کشور ایران جدا نبوده و مرزهای کشور فی مابین کشورهای همسایه و سرتاسر دنیا بسته می باشد . مرز ایران و ترکیه تا امروز مشخص نیست که در چه تاریخی باز میشود و تا ادامه داشتن پاندمی کرونا و کشف واکسن برای ویروس کرونا به احتمال زیاد ادامه داشته باشد .

مسافرانی که در دوران پاندمی کرونا تصمیم سفر به کشور ترکیه با ایرلاین قطر دارند می توانند برای رزرو با کارشناسان تایسیز پرواز تماس حاصل نمایند .

یکی از مهترین مقصدهای ایرانی های ، کشور ترکیه می باشد که با بسته شدن مرز ها میتوان گفت ضربه سنگینی به صنعت توریسم وارد شد ، و تا به امروز به گفته مسئولان و سران کشور ترکیه بارها تصمیم به باز شدن مرز ها و برقراری پرواز بین دوکشور گرفته شد ولی این امر تحقق نیافت . در سال جدید طبق نامه پروازی تر کیش ابتدا قرار شد مرزها در تاریخ 12 خرداد برابر با 1 JUN بازگشایی شود ولی با توجه به آمار مبتلایان به کرونا تاریخ بازگشایی مرز بین ایران ترکیه به یک ماه عقب تر یعنی 11 تیر برابر 01 JUL افتاد .

بعد از اعلام آمار تعداد کرونایی های کشور توسط رئیس جمهر کشور ایران جناب آقای حسن روحانی باز هم از طرف کشور ترکیه یک ماه دیگر تاریخ بازگشایی مرز ایران و ترکیه به عقب تر افتاد . در این میان یک جلسه بین محمد جواد ظریف و همتای ترکیه ای خود برقرار شد و قرار شده مرز ها در تارخ11  مرداد برابر با 1 آگوست باشد و توافق به بازگشایی کامل مرز شد که از تاریخ 17 تیر پرواز های ایرانی آماده پرواز شدند و پروازها برای انتقال مسافرانی که اقامت دائم یا موقت داشتند ، ویا قرار های تجاری داشتند میتوانستند از مرز عبور کنند انجام شد ولی در تاریخ 9 مرداد باتوجه به روند افزایشی مبتلایان به کرونا باز هم این امر محقق نشد و تاریخ بازگشایی مرز ایران و ترکیه به یک ماه عقب تر افتاد . بازگشایی مرز ایران و ترکیه باعث رونق صنعت توریسم میگردد و کمک بزرگی به جابه جایی بین دو کشور ایران و ترکیه شود ولی سلامتی برای هرکسی مهم تر است و برای همین موضو مرز ها باز نشده است .

در این میان با توجه به تعویق بازگشایی مرز رئیسان هواپیمایی کشور ایران به ایرانی ها نسبت به تعویق تاریخ پرواز ها هشدار داند و به ایرانی ها پیشنهاد دادند از خرید بلیط خودداری کنند و در یر این صورت مسئولیت عودت پول با خود خریداران خواهد بود .

تا امروز  بیستم شهریور هنور مرز ایران و ترکیه باز نشده و مسافرانی که قصد سفر به کشور ترکیه در این دوران پاندمی کرونا را دارند می توانند با پرواز قطر ایرویز و تقوف در شهر دوحه به شهر استانبول سفر کنند .

بعضی از ایرانی هایی که اسرار به سفر به کشور ترکیه را دارند با درخواست شرکت در آزمون دانشگاه کشور ترکیه و ثبت نام در این آزمون اجازه ورود به کشور ترکیه را میگیرند که از نظر قانونی فقط برای امتحان دادن میتوانند بروند .

مرز زمینی سرو اجازه عبور تعداد محدودی از افراد را میدهد که باید شرایط خاص از جمله اجازه کار یا اقامت داشته باشند را میدهد  و برای ورد باید از ساعت اولیه اداری مرز سرو در مرز حضور داشته باشند تا نوبت به شما برسد .

در این روزهای کرونایی برای مسافرت به ترکیه که نمیتوان از طریق مرز مستقیم هوایی بروند از طریق مرز قطر و با ایرلاین قطر میرند . با توجه به نرخ های گرون و افزایش نرخ دلار در کشور ما پرواز تهران استانبول با پرواز قطر ایر به از 18 میلیون تومان شروع میشود و شهروندان ایرانی که تمایل به سفر ترکیه را دارند میتواند با تهییه بلیت و انجام تست CPR به کشور ترکیه سفر کنند .

باید توجه داشته باشید که برای سوار شدن به هواپیمایی قطر ارائه جواب منفی تست کرونا CPR الزامی می باشد و حتما باید بلیت رفت برگشت باشد . فقط افرادی میتواند با بلیت یک طرفه سفر کنند که دارای اقامت باشند .

مرز ترکیه بر روی کشورهای اروپایی باز می باشد و از توریست های این کشور ها پذیرایی میکند ولی تا امروز مرز بین خود و ایران را باز نکرده است .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm