نماز در مسجد ایا صوفیه

27 دی ، 1401
تایسیز
comments 0 کامنت

اقامه نماز بعد از 86 سال در در مسجد ایا صوفیه

برگزاری اولین نماز جماعت در مسجد ایاصوفیه (مسجد آبی ) استانبول بعد از ۸۶ سال اتفاق افتاد . در تاریخ 24 جولای 2020 برابر با 3 مرداد 1399شمسی برابر با 3 ذی الحجه 1441 قمری اولین نماز جمعه بعد از 86 سال در این مسجد برگزار شد
شاید براتون خیلی سوال باشه که چطوری موزه به اون بزرگی رو دوباره به مسجد تبدیل کردن و بالاخره بعد از سالیان سال اونجا یک نماز جماعت برای مسلمین برگزار شد. براتون کاملا توضیح میدیم که داستان از چه قرار بوده.
طی سال های قبل اسلام گرایان ترکیه خواستار این بودند که این مکان گردشگری بار دیگر از موزه به مسجد تبدیل بشود و در آن بتوانند نماز جماعت بخوانند که رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشور ترکیه نیز به این خواسته ی مردم احترام گذاشته و از آن ها حمایت کرد. حال نیز این مکان گردشگری که یکی از مهم ترین اماکن گردشگری ترکیه است به تصمیم دولت اسلامگرای ترکیه به مسجد تبدیل شده و قرار است در آن نماز های یومیه و جمعه بر پا شود .

در این باره اردوغان طی آخرین نطق خود گفته : ایاصوفیه بعد از ۸۶ سال دوباره به عنوان مسجد در خدمت مردم است همانطور که سلطان محمد فاتح آن را تبدیل به مسجد کرد. امیدوارم این تصمیم برای ملت ترکیه و تمام جامعه بشری سودمند باشد و به گفته هایش این را نیز اضافه کرد مسجد ایاصوفیه با توجه به اینکه از موزه خارج شده و دیگر برای ورود به آن نیاز به پرداخت هزینه ای نیست و در آن به روی همگان باز است . اردوغان تغییر کاربری موزه ایاصوفیه به مسجد را از حقوق حاکمیتی دولت و ملت ترکیه توصیف کرد و تاکید کردو این اقدام هیچ ارتباطی به دولت های خارجی ندارد .
تایسیز پرواز حتما بهتون پیشنهاد میکند که به این مکان گردشگری حتما بروید و از آن دیدن کنید .

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

تورهای موجود برای نماز در مسجد ایا صوفیه

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm