تور جیپ سواری

مریم
comments 0 کامنت

تور جیپ سواری

میخام بهتون از خاطرات توره یک و نیم روزه جواهر دشتی که با آژانس تایسیز پرواز رفتم و بگم ، صبح روز حرکت یعنی پنجشنبه از آژانس تایسیز پرواز با ما تماس گرفتن که لیدر تور بود ، خودش و معرفی کرد بهم گفت وسایل مورد نیاز اونجا چیه و حتما یه لباس راحت و عینک دودی و کرم ضد آفتاب همراه داشته باشیم و  شب ساعت 10 شب میدان آپادانا باشیم  . درباره برنامه سفر و فرق بین تور یک روزه و تور یک و نیم روزه بهمون گفت راستی این تور جزو تور طبیعت گردی حساب میشد .ساعت 10:30  راه افتادیم توی ماشین بعده نیم ساعت یک ساعت که گذشت برنامه ی معارفه داشتن اینکه همه خودشونو معرفی میکردن خیلی جالب بود برام منم چون تنها رفته بودم اینکه معرفی میکردن خیلی خوب بود کلی دوست پیدا کردم توی ماشین با پانتومیم و برنامه های دیگ که داشتیم سرگرم بودیم . لیدرمون توضیحاتی راجب تور جیپ سواری بهمون داد و گفت که صبح قرار اول وقت برسیم و برنامه کلی سفر بهمون توضیح داد

برای جیپ سواری و رفتن به ارتفاعات جواهر دشت باید میرفتیم روستای کلاچای سوار جیپ میشدیم و میرفتم سمت خیاط محله ، برام جالب بود که جواهر دشت در جنوب مرتفع ترین قله استان گیلان یعنی سماموس قرار داشت  . بعد توضیحاتی که داده شد لیدر تورمون از ما درخواست کرد که استراحت کنیم تا صبح با انرژی باشیم .

ساعت 6 صبح رسیدیم روستای کالاچای و تو میدان اصلی شهر کلی جیپ منتظرمون بود تو هرجیپ 4 تا 6 نفر قرار شد بشینیم ، اونجا که وای خیلی خوب بود ، آب و هوای خنک ، بوی جنگل با کلی جیپ های قشنگ قشنگ منتظرمون بودن که بریم توی اون مسیر قشنگ جنگلی ، مسیرش جوری بود که ماشینی جز آفرود نمیتونست بره دو طرفمون پره درخت های سبز و قشنگ بودن که رودهای کوچیک کوچیک از زیره پل هایی که ماشین رد میشد ازشون بودن .

توی مسیر یه کلبه ی خیلی قشنگ بود که برای صبحانه اونجا وایسادیم  صبحانه خوبی بود و خیلی حال داد مخصوصا چایی آتیشی که به ما دادن بهمون کلی انرژی داد ، بعده یه استراحت راه افتادیم به سمت بالا تر وقتی به بالای مسیر رسیدیم کلیییی دره ها و دشت های قشنگ زیره پامون بودن و همه جا سبز و رنگی بود .

با ماشین های جیپ رفتیم بالای یک کوه که یه منطقه وسیع و بزرگی بود با کمک لیدر تورمون کلی عکس های قشنگ گرفتیم چون تکنیک عکاسی بلد بود عکس های جالب و بی نظیری شد که مطمئنم بعد عا با دیدن این عکس یاد خاطر های تور جیپ سواری میوفتم و کلی ذوق میکنم و از خاطرهاش تعریف میکنم .

کلی بازی های گروهی قشنگ انجام دادیم  و خندیدیم  درکل تا اینجا سفر به ما خیلی خوش گذشت و اصلا همچین انتظاری از تور جیپ سواری نداشتم . برگشتنی هم سوار جیپ ها بودیم و تو سرازیری منظره های تو دره بهتر دیده میشدن . جاده خاکی با پیچ های که داشت و بالا و پاین شدنمون کلی هیجان برامون داشت .

توی مسیر برگشت کنار یه رودخانه توقف کردیم و دست و صورت شستیم یه بعضی از همسفرها آب بازی کردن ، یه سری دیگه رو سنگ نشستن و پاشون و تو آب کردن و از آب رودخانه کلی انرژی گرفتیم . سوار ماشین ها شدیم و اومدیم همون جایی که از اتوبوس پیاده شدیم و سوار جیپ ها شدیم پیاده شدیم .

سوار اتوبوس شدیم به سمت یکی از قشنگترین ساحل ها رفتیم ساحل چمخاله اونجا هم اسب سواری کردیم و قایق سواری کردیم . لب ساحال بعد از یه جیپ سواری خاص تو دل جنگل های هیرکانی کنار ساحل زیبا دوتا از بهترین منظره هایی که دوست داشتم و دیدم کلی انرژی گرفتم . برای نهار یه رستوران شیک و تمیز رفتیم و نهار خوردیم به سمت تهران حرکت کردیم . باز تو مسیر برگشت برامون کلی برنامه داشتن که اصلا نفهمیدیم این تور جیپ سواری چه جوری اینقدر زود تموم شد .

اگه میخاید یه روزه بی دغدغرو داشته باشید بهتون پیشنهاد میکنم یکی از تورهاشون و برید حتما .