جاذبه گردشگری کیش

کاریز

شهر زیر زمینی کاریز، شهری در عمق 16 متری جزیره کیش که همچون نگینی زیبا در دل جزیره مرجانی کیش می درخشد. امکان ندارد کسی به تور کیش رفته باشد اما از این شهر زیبا و جذاب دیدن نکرده باشد. 

شهر زیر زمینی کاریزیک شهر بسیار قدیمی و با قدمتی 2500 ساله است که در آن می توان معماری بسیار زیبا و زیرکانه ایرانیان باستان را دید. شهر کاریز هرساله توریست های زیادی اعم از ایرانی و خارجی را به خود جذب می کند. اگر شما نیز به فکر تور کیش هستید، به شما پیشنهاد می کنم که حتما از شهر زیر زمینی کاریز دیدن کنید.

شهر زیر زمینی کاریز، در طول سال هوای بسیار خنک و معتدلی دارد. به طور کلی ساختار این شهر مرجانی است. سقف آن پر است از فسیل هایی قدمت تاریخی بالایی دارند. به گفته دانشمندان قدمت برخی از این فسیل ها حتی به 570 میلیون سال نیز می رسد. شاید یکی از دلایلی که توریست های زیادی از این شهر دیدن می کنند همین سقف مرجانی آن باشد. چرا که این سقف با داشتن ضخامت هفت متری و فسیل های کهن یکی از شگفتی های جهان است. از وسط شهر زیر زمینی کاریز جریان آب شیرین و زلال نیز می گذرد که زیبایی آنرا دو چندان می کند. این آب حاصل بارندگی های سالانه است که هنگام عبور از لایه های مرجانی گل و لای و آلودگی های موجود در آن برداشته می شود. در نتیجه یک آب سالم و گوارا جریان پیدا می کند.

شما هنگام ورود به شهر زیر زمینی کاریز سنگواره هایی می بینید که قدمت آنها به 570 میلیون سال پیش می رسد. شهر زیر زمینی کاریز دارای ویژگی های بسیار زیادی است که نه می شود همه آنها را به زبان آورد و نه می شود در تصویر مشاهده کرد. به شما پیشنهاد می کنم هنگام رفتن به تور کیش حتما از این شهر زیبا دیدن کنید.

6LdGk0sdAAAAAJaIEjas3JSCxphxBTtI-jmEENkm